Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"hd diesel engine"'
Publikováno v:
Iranica Journal of Energy and Environment, Vol 15, Iss 3, Pp 220-234 (2024)
In waste heat recovery from a heavy-duty diesel engine, with a focus on engine speed's impact, is explored. The critical problem of enhancing energy efficiency and reducing emissions through waste heat utilization is addressed. Waste heat in internal
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/634c2105b99b45ba9aa02da048a7ef27
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kianoosh Shojae, Majid Mahdavian
Publikováno v:
Advances in Environmental Technology, Vol 3, Iss 1, Pp 1-10 (2017)
The amount of pollutant gases in the atmosphere has reached a critical state due to an increase in industrial development and the rapid growth of automobile industries that use fossil fuels. The combustion of fossil fuels produces harmful gases such
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b461243ce2f141cdb483f673c5024d12
Autor:
kianoosh shojae, Majid Mahdavian
Publikováno v:
Advances in Environmental Technology, Vol 2, Iss 1, Pp 1-10 (2016)
Methanol as a biofuel is an environmentally friendly substitute for pure diesel and can be obtained from biomasses. The use of biofuels such as methanol for the combustion process is associated with positive impacts on the environment. Using pure met
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffacd6d4950442f09cd5c51f6e309021
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
RiuNet. Repositorio Institucional de la Universitat Politécnica de Valéncia
instname
instname
[EN] Different air management strategies, Miller timing and internal EGR (iEGR), have been studied on internal combustion engines with the objective of decreasing NOx emissions. This paper explores heavy duty diesel engine performance by the applicat
Implementing emission regulations in the transport sector is enforcing manufacturers to improve performance of Heavy Duty (HD) vehicles as they are accountable for 25% of CO2 emissions within EU. The currently reported research was involved with eval
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::01fd017059d06350aba6cebd5ec37dff
https://nottingham-repository.worktribe.com/file/875071/1/Engine-v47n47p13-en.pdf
https://nottingham-repository.worktribe.com/file/875071/1/Engine-v47n47p13-en.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rolf E. Jentoft, Dang Sheng Su, Ulrich Pöschl, Eberhard Jacob, A. Messerer, Klaus Müllen, D. Rothe, Jens Müller, Zeljko Tomovic, Reinhard Niessner, Robert Schlögl, Christopher D. Simpson
Publikováno v:
Catalysis Today
Catalysis Today, 90(1-2), 127-132. Elsevier
Catalysis Today, 90(1-2), 127-132. Elsevier
In this study, the microstructure and oxidation behaviour of soot from the raw exhaust of a Euro IV test heavy duty ( HD) diesel engine is investigated and compared to that of spark discharge soot and hexabenzocoronene (HBC, C42H18). We find a micros
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.