Zobrazeno 1 - 10
of 67
pro vyhledávání: '"handling quality"'
Autor:
Luofeng Wang, Renliang Chen
Publikováno v:
Aerospace, Vol 11, Iss 9, p 711 (2024)
Sling configurations significantly influence the coupled dynamics of the helicopter with slung load system (HSLS), resulting in alterations to handling qualities (HQs) that remain inadequately understood. This study introduces a computer-oriented, ge
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ecebf34a54746708846e18dde2b0668
Publikováno v:
Hangkong bingqi, Vol 30, Iss 1, Pp 74-79 (2023)
Traditional helicopters usually adopt single response type, which is difficult to meet demands for pilot control. Several experience of test flight has proved that multi-response type switching control can significantly improve the flight performance
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb51f36968da4f88bc8e0646ef0ecd48
Publikováno v:
Aerospace, Vol 11, Iss 1, p 34 (2023)
This study assesses the influence of engine dynamic characteristics on helicopter handling quality during hover and low-speed forward flight. First, we construct the helicopter–engine coupling model (HECM) based on the power-matching relationship b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4494914505a47e882c97e7a2c0bfb8e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Aerospace, Vol 9, Iss 3, p 160 (2022)
In considering aircraft design, it is very important to effectively size the tail configuration for stability and control. Multidisciplinary design optimization (MDO) focuses on the use of numerical optimization in the design of systems with multiple
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83a2a309e34b46c0907de931124c0974
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Introduction. The innovative concept on applying touchscreen controls on the flight deck design had been discussed for a long time. However, there are some potential risks on touchscreen applications constrained by the issues associated with turbulen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a3dab5484d61b24797fe18df859a49d6
https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/handle/1826/18885
https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/handle/1826/18885
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.