Zobrazeno 1 - 10
of 331
pro vyhledávání: '"graphomotor"'
Autor:
Nataša Medojević
Publikováno v:
Multidisciplinarni Pristupi u Edukaciji i Rehabilitaciji, Vol 6, Iss 7, Pp 84-91 (2024)
Mastering writing skills is preceded by a significant developmental pathway of graphomotor abilities, which starts early in childhood. Considering that graphomotor ability and visual perception are prerequisites for mastering the writing, this study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c0ba4a8bfdc43dab8a35f3a659f5b84
Publikováno v:
Inovacije u Nastavi, Vol 37, Iss 2, Pp 99-111 (2024)
The paper presents the results of a comparative analysis of the observations of the lower primary school teachers in the Republic of Srpska and the Republic of Serbia, which refer to the basic predictors of successful initial literacy of pupils of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/21d07c0965944e4ab7796de5fc414a1e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Children, Vol 10, Iss 12, p 1886 (2023)
The acquisition of handwriting skills is a crucial goal in early primary school. Yet our comprehension of handwriting development, encompassing graphomotor skills and spelling, remains fragmented. The identification of predictors for handwriting skil
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/67e3776bab97485eb106fb1aa916a73f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kožík Lehotayová, Blanka
Publikováno v:
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok / Scientific Studies of the Faculty of Education of Catholic University in Ruzomberok. XXI(4):76-81
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1079416
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
IntroductionThe aim of this manuscript is twofold: first, to investigate the relationship between rhythmic, phonological and graphomotor skills in kindergarten children; and second, to evaluate the possible impact of rhythmic training on the two othe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e120518c45c14bd5a28c9d4c96d815e6
Autor:
Miriam Lelong, Annina Zysset, Mirjam Nievergelt, Reto Luder, Ulrich Götz, Christina Schulze, Frank Wieber
Publikováno v:
BMC Pediatrics, Vol 21, Iss 1, Pp 1-21 (2021)
Abstract Background Motor deficiencies are observed in a large number of children with ADHD. Especially fine motor impairments can lead to academic underachievement, low self-esteem and frustration in affected children. Despite these far-reaching con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/57832f56ab824491b9a81a1d1fce00a5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.