Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"grammaticality judgment task"'
Publikováno v:
Isogloss, Vol 10, Iss 4 (2024)
The French verb laisser (‘to let’) allows for two different syntactic constructions, an Exceptional Case Marking (ECM) construction and a Faire-Infinitive (FI) construction with a postverbal Causee, and for two different interpretations, authoriz
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/902ace4be2d34ffc9eaf518b69ed3fae
Autor:
Hyeyun Jeong, Hojung Kim
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-24 (2023)
Abstract This study examines the learning patterns of intermediate and advanced Korean learners in the acquisition of causative expressions according to their proficiency and the causative sentence type. We measured their grammatical knowledge using
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d98a5acbe8424921827c59f9070223ba
Autor:
Sébastien Lucas
Publikováno v:
Studii de Lingvistica, Vol 12, Iss 2, Pp 219-240 (2022)
From a socio-cognitive transdisciplinary perspective combining psycholinguistics and sociolinguistics, this research paper studies the relations between manifestations of interlinguistic transfers and metasyntactic skills in 9/10-year-old French-N
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b16ceba9aff4aa8a8ec30a27875d597
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
There is a large literature showing that adult L2 learners, in contrast to children, often fail to acquire native-like competence in the second language. Because of such age effects, adult L2 learning is often viewed as “fundamentally different”
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/821dd2ae18334516b955f6d728bd24ae
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case pp. 205-236
Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case, 205-236
STARTPAGE=205;ENDPAGE=236;TITLE=Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case
Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case, 205-236
STARTPAGE=205;ENDPAGE=236;TITLE=Partitive Determiners, Partitive Pronouns and Partitive Case
Whereas French does have a partitive pronoun (also called quantitative pronoun), standard German does not have one. By means of a Grammaticality Judgment Task it is investigated how advanced German learners of L2 French judge the use of the partitive
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5c16110b09d84a4c6efb80b41b2ace81
https://doi.org/10.1515/9783110732221-006
https://doi.org/10.1515/9783110732221-006
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology
There is a large literature showing that adult L2 learners, in contrast to children, often fail to acquire native-like competence in the second language. Because of such age effects, adult L2 learning is often viewed as "fundamentally different" from
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.