Zobrazeno 1 - 10
of 69
pro vyhledávání: '"grammaticality judgement"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
This study investigated how speakers of Estonian as L1 with varying degree of proficiency in English judge grammaticality of bilingual constructions English adjective + Estonian noun from the point of view of adjective agreement. Estonian is rich in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a25033b8f3054433880de45314dbbc1e
Autor:
Anna Gavarró
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Grammaticality judgements are the fundamental experimental source of generative linguistic theory. They may be difficult to elicit, especially in some populations, but generally they inform us neatly about what the grammar licenses or, on the contrar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a61abdd92b114ce98eb3e81cb2c8ce62
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sie, Samantha
The realm of New Englishes offers enriching avenues to explore the interplay between language acquisition and sociolinguistic influences in linguistically diverse ecologies. Yet research into this interdisciplinary arena remains lacking. Accordingly,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::148c2c1e841b761ea317788a6a13a447
Autor:
Terrón Barroso, Antonio
Publikováno v:
marcoELE. Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera, Vol 20 (2015)
The aim of this paper is to analyze whether the syntactic and semantic behavior of the so called quasi-reflexive or mandatory reflexive verbs in Spanish such as enterarse, quejarse, burlarse, acordarse, fijarse or jactarse can be learned and assimila
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/370bdd9c863f41438d607cf739400d77
Autor:
Leenders, Gijs, de Graaff, Rick, van Koppen, Marjo, LS BZ Variatielinguistiek vh Nederlands, ILS Variation, ILS L&E, LS Didactiek moderne vreemde talen
Publikováno v:
Pedagogische Studiën, 98(1), 67. Vereniging voor Onderwijs Research (VOR)
Het talenonderwijs op middelbare scholen in Nederland is weinig gericht op inzicht in taal en taalgebruik (bewuste taalvaardigheid). Leer- en toetsactiviteiten focussen zich voornamelijk op ‘het goede antwoord’ en niet op de redenering die daaraa
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::29f408573833b4bea382a12398142379
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/416201
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/416201
Autor:
Jouannaud, Marie-Pierre
Publikováno v:
Linguistique. Université de Lyon, 2021. Français. ⟨NNT : 2021LYSE2004⟩
This thesis applies a diagnostic perspective to the assessment of listening comprehension in English as a foreign language, which implies, on the one hand, attention to the underlying processes of comprehension (and not simply to its outcome), and on
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______212::07a49a0a7a88d038cd012edb6922cab1
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-03235381/document
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-03235381/document
Autor:
Jouannaud, Marie-Pierre
Publikováno v:
Linguistique. Université Lyon 2 Lumière, 2021. Français
Linguistique. Université de Lyon, 2021. Français. ⟨NNT : 2021LYSE2004⟩
Linguistique. Université de Lyon, 2021. Français. ⟨NNT : 2021LYSE2004⟩
This thesis applies a diagnostic perspective to the assessment of listening comprehension in English as a foreign language, which implies, on the one hand, attention to the underlying processes of comprehension (and not simply to its outcome), and on
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::07a49a0a7a88d038cd012edb6922cab1
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03170753
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03170753