Zobrazeno 1 - 10
of 157
pro vyhledávání: '"gender science"'
Autor:
Federico Paulesu, Rossana Actis-Grosso
Publikováno v:
Psihološka Obzorja (2024)
Women are affected from the so-called Gender Science Stereotype (GSS) according to which they are always considered as less competent than men in scientific fields for the only reason of being women, hence being obstacled and discriminated while purs
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e3f072b6b7947c3b353fe0011908344
Autor:
Vado, Karina A.1
Publikováno v:
Science Fiction Studies. Jul2024, Vol. 51 Issue Part 2, p336-340. 5p.
Autor:
Maria Tamboukou
Publikováno v:
Nordic Journal of Educational History, Vol 11, Iss 2 (2024)
In this paper I look at the process of becoming the first Woman Professor in Mathematics in Modern Europe by reading the personal and literary writings of Sofia Kovalevskaya. The paper emerges from a wider Leverhulme funded project of writing a femin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/919bab1ff00b4433be703ae35b6b242b
Autor:
Hanson, Cody C.1
Publikováno v:
Chasqui (01458973). nov2023, Vol. 52 Issue 2, pR26-R27. 2p.
Autor:
Joyce J. Endendijk
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 4, p 424 (2023)
Balanced identity theory (BIT) has played an important role in research examining women’s underrepresentation in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Yet, BIT’s main balanced-congruity principle has not been tested specifical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55fbd1be57f341b79f414a23de5871d4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dajani, Rana1 rdajani@hu.edu.jo
Publikováno v:
Interdisciplinary Science Reviews. Jun2019, Vol. 44 Issue 2, p221-226. 6p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Elena De Gioannis
Publikováno v:
Social Psychology of Education. 25:1093-1112
Gender stereotypes are often viewed as one of the root causes of the gender gap in STEM. According to Eccles’ model, they would indirectly influence major choices by shaping expectations of success and values attached to the viable options. However
Autor:
Nilsson-Jatko, David
Detta projekt söker efter vägledande principer för en kunskapsproduktion kring fetischistisk sexualitet. Detta har utförts genom diskursanalytiska och genealogiska studier av hur fetischism konstrueras i olika sociokulturella sammanhang. Analysen
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-217938