Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"gender equality education"'
Publikováno v:
International Journal of Contemporary Educational Research, Vol 11, Iss 1, Pp 100-116 (2024)
The purpose of this research was to identify the needs for gender equality education. For this purpose, the views of mathematics, science and information technology teachers on the current situation of gender equality in schools were determined. In a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5add1c2a46fd4e1b9ba13dbb8c110edb
Autor:
Chiao-Min Lin, Chih-Yen Chiu
Publikováno v:
Jiàoyù zīliào yǔ túshūguǎn xué, Vol 60, Iss 3, Pp 261-292 (2023)
本研究藉由繪本融入性別平等教育課程,探究兒童在身體自主權認知的學習成效及其學習感受。本研究採前實驗研究等組前後測設計,以兩班國小一年級學童為教學對象,實施八週性平教育
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9d1511cf8f13460ab349badf6aad2665
Autor:
陳艷紅 Yen-Hung Chen
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies, Vol 17, Iss 2, Pp 19-38 (2022)
本研究旨在探討性別平等教育議題素養導向教學設計,研究文本為教育部「性別平等教育議題課程與教學輔導群」徵集的教案,自107至109學年度總共58件教案。透過內容分析法與文本分析法
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69c02c1fe26f4c7db02b73a5221f6b69
Autor:
Arifatul Karimah, Hera Susanti
Publikováno v:
Jurnal Ekonomi Pembangunan, Vol 20, Iss 1, Pp 1-14 (2022)
Gender equality, particularly in the areas of education, health, and employment, also serves as a stimulant for faster growth. In Indonesia, attempts to integrate gender equality into development are yielding positive outcomes, with national gender e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/456b0f594ceb4f4e871d26637c10bd3a
Autor:
Mot, Anca
Publikováno v:
Drepturile omului / “Human Rights” Journal. (4):7-18
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=914141
Autor:
Mot, Anca
Publikováno v:
Drepturile omului / “Human Rights” Journal. (3):15-25
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=914133
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Textbook as an essential component of learning was required to assist in education that promotes gender equality. The findings of previous studies on gender issues in language textbook mostly indicated that they depicted gender biases and gender ster
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3791843eddd4048d4b0447e2088af554
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.