Zobrazeno 1 - 10
of 313
pro vyhledávání: '"gasoline compression ignition"'
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 16, p 4061 (2024)
The need for a cleaner and more efficient transportation sector emphasizes the development of new technologies aimed at the integrated reduction of pollutant emissions and increases in efficiency. Among these, promising technologies such as low-tempe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6a8a60e8988488784942caf81d16252
Publikováno v:
Applications in Energy and Combustion Science, Vol 15, Iss , Pp 100179- (2023)
Gasoline Compression Ignition (GCI) mode with medium injection pressure has the potential to achieve high engine efficiency while keeping costs low. In this study, the combustion and emission characteristics of GCI mode with medium-pressure injection
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/305dd57fb15b45cfb0b2978a61618a88
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 5, p 1099 (2024)
Gasoline compression ignition (GCI) combustion was demonstrated to be an effective combustion concept to achieve high brake thermal efficiency with low-reactivity fuels while offering improved NOx–soot trade-off. Nevertheless, future greenhouse gas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d8f025ace28247879f4bf8eee9041678
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energy Science & Engineering, Vol 9, Iss 12, Pp 2434-2448 (2021)
Abstract Gasoline compression ignition combustion has demonstrated the potential of getting high fuel efficiency. In this work, two engine models are established in the commercial software Converge 2.3 based on the experimental results of an optical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce17ff0bc95449c09f717eaa8e6ee620
Autor:
Van Thanh Ngo, Truong Giang Nguyen
Publikováno v:
Cogent Engineering, Vol 9, Iss 1 (2022)
In this study, conventional gasoline with a RON of 95 and gasoline–ethanol blend (20% ethanol in volume [E20]) were experimentally compared in terms of combustion characteristics and performance. First, second injection timing (SOI2) was investigat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b337f5b396e74133be2177f7899a9117
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.