Zobrazeno 1 - 10
of 287
pro vyhledávání: '"functional thinking"'
Autor:
Rossol kalaf
Publikováno v:
التربية الرياضية, Vol 36, Iss 3 (2024)
The research aimed to prepare educational exercises to perform a 400-meter run by stimulating the brain with the Fit Light technology for students, and to identify the effect of these educational exercises by stimulating the brain with the Fit Light
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ad9a3a51afba45cfb034d4bf9ffb7132
Autor:
Petr Čechák
Publikováno v:
Scientia in Educatione, Vol 14, Iss 2 (2023)
This article analyses and compares four sets of Czech secondary school mathematics textbooks from the perspective of financial relationships and dependencies. We claim that understading of financial relationships and dependencies, such as inflation o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5ca272d483894d7b961a84fa3febc444
Publikováno v:
JRPM (Jurnal Review Pembelajaran Matematika), Vol 8, Iss 2, Pp 97-108 (2022)
This study focuses on the functional thinking activities of students in solving the task of generalization of patterns in terms of cognitive style. The research subjects consisted of 2 junior high school students in grade VIII consisting of one stude
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ca29e75596c4ef5924ac80c22b43b98
Autor:
Muhammad Syawahid, Lalu Sucipto
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 9, Iss 2 (2023)
Functional thinking (FT) is a part of algebraic thinking. Several studies revealed that algebraic thinking is influenced by learning style, and few studies showed FT viewed from learning style. This study aims to describe students’ FT views from Ko
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e15cd88f056749c78f4741c7f05e9bc1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Aksioma: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, Vol 11, Iss 2, Pp 1582-1589 (2022)
One way to track students' ability to understand the concept of function can be done by analyzing their functional thinking skills. This study aims to identify and determine students' functional thinking skills through function tables. This research
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f9a2dd0da89c4792a5563de672536abf
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 12, p 222 (2023)
Developing algebraic thinking in elementary school has gained consensus among mathematics educators. The objective of this study is to understand the developmental trajectory of early algebraic thinking in elementary school students so as to assist t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1641470d2dc34d9cb6ed823f4042b241
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education, 2020 Nov 01. 51(5), 631-674.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/jresematheduc-2020-0164