Zobrazeno 1 - 10
of 1 910
pro vyhledávání: '"functional communication"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 10, p 957 (2024)
Past research has identified that some individuals with intellectual and developmental disabilities who engage in target behavior (e.g., aggression, self-injury) maintained by negative reinforcement engage in the behavior to escape or avoid social in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6fc1ebca7ab4df1ac05d61d36d8bf58
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 9, p 828 (2024)
Prompt dependency is a common concern for individuals with developmental disabilities, particularly autism spectrum disorder. Previous research has shown that different interventions can be used to decrease prompt dependency. The purpose of the prese
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4092d76bcbd44d39b4dbf25388b1500f
Autor:
Marina Charalambous, Phivos Phylactou, Eleftheria Antoniou, Maria Christodoulou, Maria Kambanaros
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 7, p 689 (2024)
The Communicative Effectiveness Index (CETI) is an informant rating scale designed to measure changes in functional communication in people with aphasia (PWA) from the carer’s perspective. It offers a comprehensive view of aphasia’s impact on eve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c81e0e194494e7fbe5717d475ebb521
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 7, p 546 (2024)
Although functional communication training (FCT) usually includes extinction, withholding reinforcement is not possible or ethical with certain individuals, for some topographies of problem behavior, or in certain contexts. The current study evaluate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/328d41e2f81e4fffbda4cf23f7895eda
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.