Zobrazeno 1 - 10
of 54
pro vyhledávání: '"full transfer"'
Autor:
Masaaki Kamiya, Zhaosen Guo
Publikováno v:
Theory and Practice of Second Language Acquisition (2024)
This article investigates how second language learners interpret a scope bearing item in the target language. According to Sprouse (2006), L2 learners’ task is to relabel their native language’s lexical items in line with the features of the targ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/695b464c445549fd89ab5243ca8cceba
Autor:
Dogaru, Andreea
Publikováno v:
Bucharest Working Papers in Linguistics. XXIV(1):55-67
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1116039
Discrete-Time System Conditional Optimization in the Parameter Space with Nonzero Initial Conditions
Publikováno v:
Tehnički Vjesnik, Vol 29, Iss 1, Pp 200-207 (2022)
The paper presents a new approach to the design of the classical PD controller for the plant in the closed loop control system. Proposed controller has two unknown adjustable parameters which are designed by the algebraic method in the two dimensiona
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/16ad2722d73c4d6d95d12ec588e21a22
Autor:
Diocleciano Nhatuve
Publikováno v:
Revista Investigações, Vol 35, Iss 2 (2022)
O objetivo deste artigo é descrever a produção/escrita de orações passivas no português de Moçambique. O estudo baseia-se nas teorias gerativo-transformacional e de aprendizagem das línguas, e adota uma abordagem mista. Os resultados revelam
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8640ee83ba3c4572a5097e2a840865cb
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 12, Iss 15, p 7705 (2022)
The study proposes a novel method for synthesis of a discrete-time parallel distributed compensation (PDC) controller for the nonlinear discrete-time Takagi–Sugeno (TS) fuzzy plant model. For each of the fuzzy plant model linear subsystems, a local
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fdc113697bf541f6b76abbcc4ac46034
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.