Zobrazeno 1 - 10
of 136
pro vyhledávání: '"full inclusion"'
Autor:
Garry Hornby, James M. Kauffman
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 12, Iss 2, p 20 (2024)
Inclusive education has developed worldwide popularity in education for learners with various disabilities but is particularly controversial for students with intellectual disabilities because of their unique needs. The foremost of these are the deve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5243f6aecbf4e4ba8e064aab911279f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Louie, Vivian1 vslouie@gmail.com
Publikováno v:
Sociological Forum. Mar2014, Vol. 29 Issue 1, p274-277. 4p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jacobson, John W.1
Publikováno v:
Behavioral Interventions. Oct2000, Vol. 15 Issue 4, p355-359. 5p.
Autor:
Lucia Chiappetta Cajola
Publikováno v:
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol 1, Iss 12, Pp 169-215 (2015)
The highly integrative choice that Italy has decided to make for many decades is much appreciated at international level. It is an irreversible choice that requires continual improvements to be made in the school context which includes a great variet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/54c65c8ab8e74719aae7c3acbec2d5f2
Publikováno v:
Revista Educação Especial, Vol 27, Iss 49, Pp 353-372 (2014)
Among students with special educational needs, subjects of special education, are those with high ability/giftedness, a complex phenomenon that requires the participation of education professionals and researchers to foster the potential of developme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26a6bda775f3426eb15023d5e14c65a0
Publikováno v:
Revista Educação Especial, Vol 27, Iss 48, Pp 53-64 (2014)
We discuss the information included in Fernandes’ Monograph and opinions of his advisor (Stobäus), centered in interfaces with Special Education/Full Inclusion, pointing anatomic-functional elements of this Syndrome, reviewing difficulties encount
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1fdddc1ebe1b44ff979f9674192b9864
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Educação Especial, Vol 25, Iss 43, Pp 291-304 (2012)
The article reweaves the information included in Bins’ Master Dissertation discussions with his guide Stobäus and with Mosquera, centered in interfaces between Special Education and Full Inclusion, more in direction of the constitution of adult wi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6a83e8ad2b144ca8b79f13bf379084d