Zobrazeno 1 - 10
of 686
pro vyhledávání: '"fuel cell performance"'
Publikováno v:
Materials for Renewable and Sustainable Energy, Vol 13, Iss 3, Pp 307-318 (2024)
Abstract Extending the operation of proton exchange membrane fuel cells (PEMFCs) at high temperature (i.e., 120 °C) and/or low relative humidity (
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b697c0c2ab2e44f49af77d7c64b67623
Autor:
Hüseyin Gürbüz, Selman İlbeyoğlu
Publikováno v:
Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering, Vol 29, Iss 1, Pp 291-310 (2024)
Geleneksel fosil yakıtlar, rezervlerinin sınırlı ve ciddi zararlı kirletici sorunlarının olması önemli problemdir. Fosil yakıtlara en önemli sürdürülebilir alternatif yakıt ve enerji kaynağı hidrojendir. Hidrojenin kimyasal enerjisin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/94e641095ee44f5d9470d925834e8a42
Autor:
Thomas Bacquart, Ward Storms, Niamh Moore, James Olden, Abigail Siân Olivia Morris, Mathew Hookham, Arul Murugan, Vincent Mattelaer
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 7, p 1510 (2024)
The deployment of hydrogen fuel cell electric vehicles (FCEVs) is critical to achieve zero emissions. A key parameter influencing FCEV performance and durability is hydrogen fuel quality. The real impact of contaminants on FCEV performance is not wel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/99f95fb4362f4777b3f73e9b1c337f34
Autor:
Hamdollahi Sahra, Jun Luo
Publikováno v:
Chemical Industry and Chemical Engineering Quarterly, Vol 29, Iss 1, Pp 61-74 (2023)
Fuel cells are electrochemical devices that convert chemical energy into electrical energy. Among various fuel cells proton exchange membrane fuel cell (PEMFC) is considered one of the most promising candidates for the next generation power sources b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63b925b4bdee425fa4790abe39ced314
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Das Betriebsverhalten eines elektrischen Turboladers zur Bedruckung des Kathodengassystems eines automobilen Brennstoffzellensystems wird unter Berücksichtigung der feuchten Brennstoffzellenabluft untersucht. Basierend auf den Komponentenkennfeldern
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.