Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"frictional drag reduction"'
Publikováno v:
Nihon Kikai Gakkai ronbunshu, Vol 88, Iss 907, Pp 21-00297-21-00297 (2022)
Drag reduction by bubble injection in turbulent boundary layers was investigated using a 36-m-long flat-bottom model ship. The model ship was towed at 8.0 m/s, resulting in a downstream-distance-based Reynolds number as high as 2.9 × 108. The total
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b916d85093d744558cd3c63742927082
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 1, Pp 151-161 (2014)
In this study, an experimental investigation has been made of the applicability of outer-layer vertical blades to real ship model. After first devised by Hutchins and Choi (2003), the outer-layer vertical blades demonstrated its effectiveness in redu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/50dcdde8bb474ec48a450167ffdc86e3
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 1, Pp 151-161 (2014)
In this study, an experimental investigation has been made of the applicability of outer-layer vertical blades to real ship model. After first devised by Hutchins and Choi (2003), the outer-layer vertical blades demonstrated its effectiveness in redu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e082fb0e184f45ec9be347e90e0978ed
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Simo A. Mäkiharju, Steven L. Ceccio
Air layer drag reduction has been shown to be a feasible drag reducing technique at the laboratory and at full ship scales. In most studies, the air layers have been generated via gas injection from two-dimensional spanwise slots. However, given ship
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::29a42b502f116e3128da927f05723729
https://escholarship.org/uc/item/886811vb
https://escholarship.org/uc/item/886811vb
Publikováno v:
INTERNATIONAL JOURNAL OF NAVAL ARCHITECTURE AND OCEAN ENGINEERING(6): 1
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 1, Pp 151-161 (2014)
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 6, Iss 1, Pp 151-161 (2014)
In this study, an experimental investigation has been made of the applicability of outer-layer vertical blades to real ship model. After first devised by Hutchins and Choi (2003), the outer-layer vertical blades demonstrated its effectiveness in redu
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.