Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"free-body diagrams"'
Autor:
Ogi Danika Pranata, Noperma Noperma
Publikováno v:
Tarbawi, Vol 19, Iss 2 (2024)
This quasi-experimental study investigates the impact of using free-body diagrams on the critical thinking skills of students studying rotational dynamics at MAN 1 Sungai Penuh. The study involved 140 eleventh-grade students, divided into an experime
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fbd543f3c9e24258a5f356fdeb6a35bc
Publikováno v:
Journal of Learning Theory and Methodology, Vol 3, Iss 3, Pp 93-101 (2022)
Study purpose. The Metarepresentations Survey for Physics (MSP) was developed to assess students’ metarepresentational knowledge during physics problem solving. Materials and methods. The survey was given to 288 introductory-level college physics s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff14e042fd1045cc9f926aa95d7ef1c2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika Al-Biruni, Vol 7, Iss 1, Pp 59-70 (2018)
The ability to solve physics problems is one of the goals in learning physics and a part of the current curriculum demands. One of the physics problems that are often the focus of attention in learning is Newton's law of motion. When solving physics
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/935e07f5c53e40d082f82ceba416c56f
Publikováno v:
JPPPF: Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika, Vol 2, Iss 2, Pp 1-6 (2016)
Abstract Pre-study which was done by researcher got 66.76% students in one of high school in Garut district didn’t construct free body diagrams before completing physics problems particularly on the force matter. As a consequence, researche
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7a41b4c08a24348869ccda402b70e5f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika Al-Biruni, Vol 7, Iss 1, Pp 59-70 (2018)
The ability to solve physics problems is one of the goals in learning physics and a part of the current curriculum demands. One of the physics problems that are often the focus of attention in learning is Newton's law of motion. When solving physics
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.