Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"francophone countries"'
Autor:
Isaac Bazie
Publikováno v:
RUDN Journal of Studies in Literature and Journalism, Vol 29, Iss 2, Pp 297-305 (2024)
Political journalism, as a practice aimed at covering the political scene for the benefit of citizens, is a major tool in shaping the public's opinion of political issues and actors. Taken on a global scale, this practice becomes more crucial as it p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/65ce8a00b3ae40069f73ddb7a181db47
Autor:
Annie Savard, Alexandre Cavalcante
Publikováno v:
Prometeica, Iss 27 (2023)
This paper presents a qualitative study of four Grade 1 and Grade 2 national mathematics curricula coming from francophone countries: Côte d’Ivoire, Djibouti, Canada (Québec), and France. A comparative analysis was performed to identify differenc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c791d409bd55482081688c4024fbe63e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Krasteva, Tzvetilena
Publikováno v:
Canada: A view from without / Canada: Un regard d'ailleures / Canada: A view from without. :105-126
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=515321
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Quintana Triana, Luis Harol
La presente investigación plantea la necesidad de apropiación del idioma francés como una segunda o tercera lengua en el Administrador de Empresas. El objetivo general fue analizar la importancia del aprendizaje del idioma francés destacando la p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3896::8ef5eec972a2bd36afcb8ec88b24a38c
https://hdl.handle.net/11634/34021
https://hdl.handle.net/11634/34021
Autor:
Marie-France Lange
Publikováno v:
Realizing the Abidjan Principles on the Right to EducationHuman Rights, Public Education, and the Role of Private Actors in Education
Frank Adamson; Sylvain Aubry; Mireille de Koning; Delphine Dorsi. Realizing the Abidjan Principles on the Right to Education Human Rights, Public Education, and the Role of Private Actors in Education, Edward Elgar Publishing, pp.220-243, 2021, 9781839106033. ⟨10.4337/9781839106033.00019⟩
Frank Adamson; Sylvain Aubry; Mireille de Koning; Delphine Dorsi. Realizing the Abidjan Principles on the Right to Education Human Rights, Public Education, and the Role of Private Actors in Education, Edward Elgar Publishing, pp.220-243, 2021, 9781839106033. ⟨10.4337/9781839106033.00019⟩
International audience; This chapter provides a brief overview of the current educational landscape in Haiti and most of the francophone (French-speaking) countries in sub-Saharan Africa, with the purpose of highlighting how their social, political a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::656dde5a22e2f4877a52d0d1c65b62b5
https://doi.org/10.4337/9781839106033.00019
https://doi.org/10.4337/9781839106033.00019
Autor:
Hlubučková, Andrea
The bachelor thesis is named The New Orthography of French : Theory and Practice. It talks about a reform of french spelling from the year 1990, and its part is mapping of spelling changes. The theoretical part deals with previous reforms which had b
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::f4e69c3d3d19481c5046512948cb6cee
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-368277
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-368277