Zobrazeno 1 - 10
of 45
pro vyhledávání: '"fraction comparison"'
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 8, Iss 3, Pp 398-413 (2022)
Many studies have used fraction magnitude comparison tasks to assess people’s abilities to quickly assess fraction magnitudes. However, since there are multiple ways to compare fractions, it is not clear whether people actually reason about the hol
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/169322faa42d478c91212d6325d1ee13
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 13, Iss 1, Pp 1-30 (2022)
Adaptive teaching on the micro-level of teacher-student interaction has often been investigated, but rarely with respect to students’ content-specific learning pathways. In this paper, we present an analytic approach to disentangle the learning c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8bd5008036be4b9faf6bee9baa2b8c9f
Publikováno v:
Psychology Research and Behavior Management, Vol Volume 13, Pp 245-255 (2020)
Xinchen Fu,1,* Xiaodong Li,2,* Ping Xu,2 Jie Zeng2 1Faculty of Psychology, School of Psychology, Beijing Normal University, Beijing 100875, People’s Republic of China; 2School of Psychology, Shenzhen University, Shenzhen, Guangdong 518060, People
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/468691fa639b427584721ad5c99c2448
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
School mathematics comprises a diversity of concepts whose cognitive complexity is still poorly understood, a chief example being fractions. These are typically taught in middle school, but many students fail to master them, and misconceptions freque
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4614d15e9b4b444bb2ed40c8da61b3b5
Publikováno v:
Studia Psychologica, Vol 62, Iss 2 (2020)
Many studies have addressed the natural number bias in fraction comparison, focusing on the role of congruency. However, the congruency effect has been observed to operate in the opposite direction, suggesting that a deeper explanation must underlie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85652816bb554be2b1c9a8da5fd286c1
Publikováno v:
Mathematics Teaching in the Middle School, 2014 Feb 01. 19(6), 376-381.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.