Zobrazeno 1 - 10
of 50
pro vyhledávání: '"formacion de profesores"'
Autor:
Rosita Romero-Alonso
Publikováno v:
Innovaciones Educativas, Vol 22, Iss 32, Pp 21-35 (2020)
Frente al desafío de contar con enfoques formativos para docentes y directivos en ejercicio que atiendan las complejidades del fenómeno educativo, es necesario evidenciar la efectividad de diversas metodologías formativas. El artículo describe lo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86e436a8d6564c01b506816d41c6b2ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Olhar de Professor; Bd. 25 (2022): Publicação Contínua; 1-24
Olhar de Professor; Vol. 25 (2022): Continuous Publication; 1-24
Olhar de Professor; Vol. 25 (2022): Publicación Continua; 1-24
Olhar de Professor; Vol. 25 (2022): Publicação Contínua; 1-24
Olhar de Professor; v. 25 (2022): Publicação Contínua; 1-24
Olhar de Professor
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron:UEPG
Olhar de Professor; Vol. 25 (2022): Continuous Publication; 1-24
Olhar de Professor; Vol. 25 (2022): Publicación Continua; 1-24
Olhar de Professor; Vol. 25 (2022): Publicação Contínua; 1-24
Olhar de Professor; v. 25 (2022): Publicação Contínua; 1-24
Olhar de Professor
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron:UEPG
This paper is a part of the master's thesis by the first author and it aims to understand the conceptions and policies of the teacher education in both Brazil and Honduras, taking as an example an undergraduate pedagogy course in each country. To ach
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::67b1b895e45a77d3611f88192c7785c7
https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/20880
https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/20880
Publikováno v:
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, Vol 12, Iss 1, Pp 109-129 (2015)
En este articulo se presenta un instrumento que refleja un sistema de analisis sobre la presencia de la sostenibilidad en las actividades practicas realizadas por los estudiantes durante el desarrollo de los diferentes modulos del “Master Universit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/704278e34bbc42a5a62a4097bdd3a1e9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Denise Bortoletto, Evely Boruchovitch
Publikováno v:
Paidéia (Ribeirão Preto), Vol 23, Iss 55, Pp 235-242 (2013)
The aim of this study was to investigate the learning strategies and emotional regulation of 298 students of private and public university teacher formation courses of a city in Minas Gerais state. The study also examined the joint contribution of em
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fd68a0a9c1a4828be02cf017e699779
Publikováno v:
Paidéia (Ribeirão Preto), Vol 23, Iss 55, Pp 243-251 (2013)
This study analyzes the formation of teachers and its relationships with the skills society. According to Sennett the skills society appears in the capitalism mutations and brings within it the notion of portable potential ability, stimulating the wo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b4ee559e15e4d86946f8eefc5968abe
Publikováno v:
Brazilian Journal of Rural Education; Bd. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Revista Brasileña de Educación Rural; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Revista Brasileira de Educação do Campo; v. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Revista Brasileira de Educação do Campo
Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 5, Pp 1-24 (2020)
Brazilian Journal of Rural Education; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Revista Brasileña de Educación Rural; Vol. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Revista Brasileira de Educação do Campo; v. 5 (2020): Publicação Contínua / Continuous Publication; e8279
Revista Brasileira de Educação do Campo
Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
Revista Brasileira de Educação do Campo, Vol 5, Pp 1-24 (2020)
This article originates from the field research developed at the Intercultural Guateka Marçal de Souza State School, in the Jaguapiru Village, in the city of Dourados/Mato Grosso do Sul. Its main objective is to identify elements considered by the i