Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"foreign pupils"'
Autor:
Raffaella Afferni
Publikováno v:
Geography Notebooks, Vol 6, Iss 1, Pp 89-103 (2023)
Young People with Migrant Background: Multicultural Paths in Italian School. Migration is an import field of geographical analysis. The article focuses on the paths of multiculturalism within the Italian educational model. In particular, the author w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/07dc94136d1c435bb5f552386246101e
Autor:
Kapica-Curzytek, Joanna
Publikováno v:
Kultura - Społeczeństwo - Edukacja / Culture - Society - Education. (1):105-116
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=813745
Autor:
Smoter, Katarzyna
Publikováno v:
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce / Elementary Education in Theory and Practice. 11(4 (42)):51-66
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=482311
Autor:
KOSTELECKA, Yvona, JANČAŘÍK, Antonín
Publikováno v:
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Vol 7, Iss 1, Pp 7-13 (2014)
The study results show that there is a significant difference between the needs of learners. Learners from related linguistic areas reach the threshold level of language skills very quickly, whereas children with a very different language (in our cas
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/73d39a9736b54a5dac624cf93c87f2b8
Publikováno v:
大妻女子大学紀要. 社会情報系, 社会情報学研究 = Otsuma journal of social information studies. 29:123-130
Autor:
Dimitrinka G. Níkleva
Publikováno v:
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura, Vol 15, Iss 1, Pp 38-48 (2012)
Resumen: El continuo aumento de la población extranjera en España y, por consiguiente, del alumnado extranjero, plantea numerosos interrogantes. El sistema educativo español establece una serie de medidas para afrontar esta realidad plurilingüe y
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45f993f21c474477a56be12b7248fafc
Publikováno v:
岐阜聖徳学園大学紀要. 教育学部編 = The annals of Gifu Shotoku Gakuen University. 57:37-53
Autor:
Federica Gaetano
L’expérience didactique décrite ici s’est déroulée pendant l’année scolaire 2017-2018 dans une école primaire de l’Istituto Comprensivo en périphérie nord-est de Rome. Avant de donner les détails de l’expérimentation, nous présen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::db2dfbf6a705df002e585c6c9aecd6b7
http://journals.openedition.org/esp/3803
http://journals.openedition.org/esp/3803
Autor:
Tepež, Veronika
Publikováno v:
Maribor
Migracije, ki se dogajajo v sodobnem svetu se v vse večji meri odražajo tudi v osnovnih šolah. Učencev tujcev je iz leta v leto več in v šolskem letu 2016/2017 je bilo v šole vpisanih 8070 učencev, ki jim je bil glede na zakonodajo podeljen s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1857::25a74eedffea0b8afd9cfd17b63dde21
https://dk.um.si/Dokument.php?id=125803&dn=
https://dk.um.si/Dokument.php?id=125803&dn=
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.