Zobrazeno 1 - 10
of 87
pro vyhledávání: '"food pleasure"'
Publikováno v:
British Food Journal, 2023, Vol. 126, Issue 2, pp. 898-919.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/BFJ-02-2023-0162
Autor:
Donato, Carmela, Monsurrò, Luigi
Publikováno v:
Qualitative Market Research: An International Journal, 2023, Vol. 27, Issue 1, pp. 19-41.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/QMR-11-2022-0160
Publikováno v:
British Food Journal, 2023, Vol. 125, Issue 12, pp. 4592-4609.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/BFJ-11-2022-1033
Autor:
Nikoline Bach Hyldelund, Derek Victor Byrne, Wesley Dean, Claudia Squarzon, Barbara Vad Andersen
Publikováno v:
Foods, Vol 13, Iss 3, p 477 (2024)
The development of scales and questionnaires to assess pleasure perception has gained prominence, particularly for evaluating anhedonia in mental disorders. The Food Pleasure Scale is a comprehensive tool exclusively dedicated to measuring pleasure p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/53d8a04472ef418eac3d3db4b1df142a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Foods, Vol 11, Iss 22, p 3659 (2022)
Anhedonia, the diminished ability to experience pleasure, is a key symptom of a range of mental and neurobiological disorders and is associated with altered eating behavior. This research study investigated the concept of anhedonia in relation to men
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/abfdbaf16ef34e689c34489fa13f691a
Autor:
Moscato, Emily M., Ozanne, Julie L.
Publikováno v:
Qualitative Market Research: An International Journal, 2019, Vol. 22, Issue 4, pp. 582-594.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/QMR-07-2018-0082
Publikováno v:
Qualitative Market Research: An International Journal, 2019, Vol. 22, Issue 4, pp. 544-556.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/QMR-06-2018-0067
Publikováno v:
Foods, Vol 11, Iss 5, p 718 (2022)
A greater comprehension of factors contributing to pleasure from food-related experiences could increase understanding of underlying processes around different eating behaviours. We explored drivers of food pleasure and whether certain consumer chara
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3a24619aac86430b8dcccee345baef66