Zobrazeno 1 - 10
of 1 847
pro vyhledávání: '"flanker task"'
Publikováno v:
Journal of Affective Disorders Reports, Vol 17, Iss , Pp 100807- (2024)
Mindfulness-based interventions (MBIs) have been shown to be effective in treating psychological disturbances such as depression and anxiety. However the neural mechanisms underpinning MBIs, remain unclear. While studies employing functional magnetic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b43aa5be52f14eebb2d6e1626d31fc63
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 10, p 972 (2024)
Background/Objectives: This study aimed to investigate the acute effects of a single session of a VR exergame (Beat Saber) and a VR nature video (Ireland 4K) on attentional performance, using the Flanker and Attentional Blink (AB) tasks. The objectiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/249162bb807f454c969e1645bee74355
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 7, Iss 1, Pp 46-46 (2024)
Autistic people may have a less focused spotlight of spatial selective attention than non-autistic people, meaning that distracting stimuli are less effectively suppressed. Previous studies using the flanker task have supported this suggestion with o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0f6ad1ef688946738c47ba0c05295b2e
Children’s inhibition skills are associated with their P3a latency—results from an exploratory study
Publikováno v:
Behavioral and Brain Functions, Vol 18, Iss 1, Pp 1-18 (2022)
Abstract Background The P3a response is thought to reflect involuntary orienting to an unexpected stimulus and has been connected with set-shifting and inhibition in some studies. In our exploratory study, we investigated if the amplitude and the lat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66fb5ee15b714b4a970e833910b492c0
Publikováno v:
International Journal of Child Development and Mental Health, Vol 10, Iss 1, Pp 41-49 (2022)
Cognitive skills are a set of higher-order thinking processes that allow children to learn successfully. By developing cognitive skills, the brain is connected to Rapidly complete the information processes. The aim of this study was to examine the co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d01c8436f704bacb38bdae4c5d5047b
Autor:
Laura Möde, Anna Borgolte, Erfan Ghaneirad, Mandy Roy, Christopher Sinke, Gregor R. Szycik, Stefan Bleich, Daniel Wiswede
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2023)
IntroductionLittle is known about cognitive control in adults with high-functioning forms of autism spectrum disorder because previous research focused on children and adolescents. Cognitive control is crucial to monitor and readjust behavior after e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ccbf74f3faa342ac9703b060185d4fbd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.