Zobrazeno 1 - 10
of 157
pro vyhledávání: '"film restoration"'
Autor:
Andrea Gelardi
Publikováno v:
Cinéma & Cie, Vol 24, Iss 42 (2024)
This article explores the impact of film festivals’ retrospective programming on the canons of global art cinema, wanting to contribute to a current trend in film scholarship exploring the relationship between film festivals and film histories. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d4803b41eef848e0aa333b786c12e4b8
Autor:
Nicola Mazzanti
Publikováno v:
Heritage, Vol 6, Iss 3, Pp 2520-2540 (2023)
Since 1895, through the analog and the digital eras, color is among the many narrative and aesthetic tools cinema language used in its creative process to shape a unique, multi-sensorial experience for its audience. Over these 120+ years, endless cin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/caf49e901e844df1ae2e8d361c081d8b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Gestalt Theory, Vol 44, Iss 1-2, Pp 175-182 (2022)
Even today, film restoration (both photographic and cinematographic) is a challenge, because it involves multidisciplinary competences: from analogue film inspection and conservation to digitisation and image enhancement. In this context, thanks to t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/88e1f493855b42f7a0b71a6d04963e75
Autor:
Simone Venturini
Publikováno v:
Cinergie, Iss 20, Pp 45-68 (2021)
The restoration of La battaglia dall’Astico al Piave (Italy, 1918) has been funded by MiC (the Italian Ministry of Culture) and carried out by the University of Udine in collaboration with several film archives. Starting from a historical-philologi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1a2820073477460eb813dc4e4761db13
Publikováno v:
Cinergie, Iss 20, Pp 69-83 (2021)
Throughout history, thousands of different kinds of film formats, emulsions and colour systems have been used, to reproduce natural colours and as mean of expression for specific characters and scenes. In recent years, the advent of digital mediums h
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4f341ca112b34cb3b2cd93efedf914ac
Autor:
Serena Bellotti, Andrea Mariani
Publikováno v:
Cinergie, Iss 20, Pp 27-43 (2021)
Early on 2020, University of Udine signed a collaboration with Instituto LUCE, aimed to a digital restoration of a supposedly lost expedition film: Spedizione Franchetti nella Dancalia (Mario Craveri, 1929, b/w, silent). LUCE and University of Udine
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd0b1e26b84943b5a304a4caa1c4f0fc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.