Zobrazeno 1 - 10
of 48
pro vyhledávání: '"figurate numbers"'
Autor:
Danesi, Marcel
Publikováno v:
Alcuin's Recreational Mathematics: River Crossings and other Timeless Puzzles.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/9780198925330.003.0004
Autor:
Dipak Jadhav
Publikováno v:
History of Science in South Asia, Vol 11 (2023)
According to Jaina cosmology, the non-universe is a hollow sphere beyond and exists all round the universe, whose middle region is the horizontal universe resting on a circular disc. The Bhagavatī Sūtra and the Sthānāṅga Sūtra each mention tha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/061567d3e0f545c0b69efe475d77d41b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Leander Kempen, Rolf Biehler
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
The use of figurate numbers (e.g., in the context of elementary number theory) can be considered a heuristic in the field of problem solving or proving. In this paper, we want to discuss this heuristic from the perspectives of the semiotic theory of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/268a803e97f34549ae4fc42226de3e02
Autor:
Moesch, Joerg
This paper is about the arrangement and stacking of equal-sized spheres into regular geometric figures, and the sequences and remarkable yet largely unknown insights that can be obtained as a result.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::355e1723e331566ddec6cb61e3c5b550
Autor:
Aldo Brigaglia
Publikováno v:
Aestimatio, Vol 11, Pp 260-282 (2014)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/17d815a461c24e0e8433e89a4f3832e7
Autor:
Kassahun Weldemariam, Jöran Petersson
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Educational Research. 66:714-728
In preschool, numbers and shapes typically appear as separate topics. This study explores how a game, designed as a guided play activity with figurate numbers, functions in a preschool context. The guided play involved parking Lego cars in a rectangu
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.