Zobrazeno 1 - 10
of 75
pro vyhledávání: '"feminist pedagogies"'
Autor:
Aykaç, Gülşah
Publikováno v:
Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research, 2023, Vol. 18, Issue 4, pp. 813-827.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ARCH-05-2023-0130
Publikováno v:
Dearq, Iss 40/41, Pp 39-51 (2024)
This paper addresses an experience that integrates research and teaching with a gender-based perspective in the qualifying Master of Architecture at the University of Alicante. This experience interweaves heuristic and hermeneutic strategies with the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b8f9e96b4c0444b895f3be4481ca8619
Publikováno v:
Studies in Social Justice, Vol 18, Iss 4 (2024)
This article considers how institutions of higher education participated in the national “racial reckoning” that followed the murder of George Floyd in May 2020. Using the work of Pan-Africanist jurist Motsoko Pheko, memoirist Sisonke Msimang, po
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d9df60aec02948fab6794618c06109da
Autor:
Calla Evans, May Friedman
Publikováno v:
Engaged Scholar Journal, Vol 8, Iss 2 (2022)
This article addresses the possibilities and pitfalls for fat activist engagement in academic institutions through the framework of the ‘fat person.’ Drawing from Emily Henderson’s (2019) ‘gender person’ in academia framework, we connect ou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ecfd039ead43435faf735fb8bfce2adb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Educar. 59:115-129
Ante la escasez de investigaciones que relacionen el clima escolar con las tasas de éxito de alumnado trans, planteamos este análisis para indagar en las trayectorias que siguen dichos estudiantes en la educación obligatoria y poder identificar fa
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.