Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"feeling of confidence"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Grigoria Bampa, Magdalini Tsolaki, Despina Moraitou, Panagiota Metallidou, Elvira Masoura, Maria Mintziviri, Konstantinos Paparis, Dorothea Tsourou, Georgia Papantoniou, Maria Sofologi, Vasileios Papaliagkas, Georgios Kougioumtzis, Efthymios Papatzikis
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 9, p 184 (2023)
This study aimed to examine metacognitive abilities in individuals diagnosed with amnestic mild cognitive impairment (aMCI) by using online metacognitive measures during cognitive tasks. A total of 100 participants were enrolled, all aged 50 or older
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/152336b0a59c4e6ea4e251b8a3b2bb3d
In this article, intellectual feelings are studied by psychologists for the first time, intellectual feelings express the relationship of success and failure in the process of knowledge, it is formed in the cognitive attitude of a person to the world
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2d039c75dbdab70ec6c42285b65941f4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pianda Gilón, Sandra Milena
Publikováno v:
Universidad Autónoma de Manizales
RepoUAM-UAM
Repositorio UAM
instacron:Universidad Autónoma de Manizales
RepoUAM-UAM
Repositorio UAM
instacron:Universidad Autónoma de Manizales
El objetivo de la investigación fue caracterizar los sentimientos metacognitivos de dificultad y confianza en relación con la toma de notas en interpretación consecutiva. El estudio exploró la posible incidencia de los sentimientos metacognitivos
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::de73bb5929d4463293abbf08c82cc34a
https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/1173
https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/1173
Publikováno v:
Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 9 Αρ. 1 (2016); 1-39
Journal of Research in Education and Training; Vol. 9 No. 1 (2016); 1-39
Journal of Research in Education and Training; Vol. 9 No. 1 (2016); 1-39
Στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση της εργαζόμενης μνήμης και της μνήμης πηγής με την ακρίβεια της κατάθεσης ηλικιωμένων αυτoπ
Autor:
Monique Boekaerts, Jeroen S. Rozendaal
Publikováno v:
Learning and Instruction, 20 (2010)(5 (October 2010)), 372-382. Elsevier
The present study used multiple calibration indices to capture the complex picture of fifth graders' calibration of feeling of confidence in mathematics. Specifically, the effects of gender, type of mathematical problem, instruction method, and time
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bf6db8ee06f4c96a61df2269b0c04b91
https://surfsharekit.nl/public/37f4c48f-5b65-4fb9-bea7-2120b4ba6c34
https://surfsharekit.nl/public/37f4c48f-5b65-4fb9-bea7-2120b4ba6c34
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.