Zobrazeno 1 - 10
of 379
pro vyhledávání: '"far transfer"'
Autor:
Bertram Opitz, Veit Kubik
Publikováno v:
Cognitive Research, Vol 9, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Benefits of self-testing for learning have been consistently shown for simple materials such as word lists learned by rote memorization. Considerably less evidence for such benefits exists for complex, more educationally relevant materials a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f4edf78c29c410db51a797191713530
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 248, Iss , Pp 104340- (2024)
Numerous studies have demonstrated the influence of musical expertise on spoken language processing; however, its effects on reading comprehension remain largely unexplored. This study aims to investigate the role of musical expertise in sentence com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2eccaff827834391b270a39d700bb594
Autor:
Svard, Lois, author
Publikováno v:
The Musical Brain : What Students, Teachers, and Performers Need to Know, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197584170.003.0010
Publikováno v:
Journal of Innovation in Educational and Cultural Research, Vol 3, Iss 1, Pp 59-69 (2022)
Transferability indicates that learners are able to use their knowledge to solve advanced problems. This study aimed to elaborate in detail the level of transferability both near and far transferability of junior high school students in solving geome
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9c7d4c99b964fe990b7fa06b40376f9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ece6d02324ea4165a263a685b223c92c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vojko Kavčič
Publikováno v:
Psihološka Obzorja, Vol 30, Pp 26-33 (2021)
Over the past few decades, there has been an increased interest in cognitive training and its use. Cognitive or brain training (CT) is defined as guided training in specific tasks, usually structured, with the intention of improving individuals’ co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0933ff50c0a44ee6ba52f60232c99518