Zobrazeno 1 - 10
of 331
pro vyhledávání: '"family–school relationship"'
Publikováno v:
Heliyon, Vol 9, Iss 9, Pp e19740- (2023)
This paper presents an exploratory study to identify the parental achievement goals of families in Spain and to detect peculiarities, in terms of their socio-demographic and socio-economic characteristics. A total of 1590 families, represented by one
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8227871663794cdca82252aff3b0e112
Autor:
Jesús Ariel Alemán-Falcón, Juan Carlos Martín-Quintana, José Alexis Alonso-Sánchez, María Ascensión Calcines-Piñero
Publikováno v:
Educação & Sociedade, Vol 44 (2023)
ABSTRACT This study aims to analyze teachers’ perception about families’ participation at school. Also, it is intended to know what factors are those that predict this type of participation. For that purpose, it was selected a sample composed of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f9cbc5253add4bf1930c06ce0d6150d2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psicología Educativa: Revista de los Psicólogos de la Educación, Vol 27, Iss 1, Pp 1-11 (2020)
This study examines how teacher perceptions of student misbehaviour correlate with their perceptions of school climate and student self-reports, using multi-informant two-level multilevel modelling. School climate questionnaires completed by 4,055 te
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b91922b9cd754f64a172bb9cfe696e4d
Publikováno v:
Revista Electrónica de Investigación Educativa, Vol 22, Pp 1-14 (2020)
The paper presents the representations that future elementary school teachers have in a University of Ñuble region for the family and parental roles assigned to them in education. In line with the objective, a comprehensive interpretive study using
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4eee4c9dba9409f988a546742626118
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 3, p 270 (2023)
This paper provides evidence on how a school is able to offer a quality education to all students, while taking into account the diversity of their personal and contextual characteristics. From the analysis of the processes, it can be concluded that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7650bf63c8f34843af97c460b67edf2e
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 3, p 51 (2023)
Smart schools prioritise work in the educational community, identifying the participation of families as an opportunity, rather than a form of intrusiveness. There are currently a multitude of ways of sharing education with families, ranging from com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/032ca70e6afe42d1b65ca4d1efaccfa3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.