Zobrazeno 1 - 10
of 156
pro vyhledávání: '"factorial survey experiment"'
Autor:
Shi, Lulu P.
Publikováno v:
International Journal of Manpower, 2024, Vol. 45, Issue 9, pp. 1738-1755.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJM-06-2023-0320
Autor:
Andrea G. Forster, Martin Neugebauer
Publikováno v:
Sociological Science, Vol 11, Iss 32, Pp 886-906 (2024)
Factorial surveys (FSs) are increasingly used to predict real-world decisions. However, there is a paucity of research assessing whether these predictions are valid and, if so, under what conditions. In this preregistered study, we sent out N = 3, 00
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1bc4be62a3704bc7a133b3c1d62c2913
Publikováno v:
International Journal of Sociology and Social Policy, 2023, Vol. 43, Issue 13/14, pp. 106-128.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJSSP-11-2022-0290
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Petzold Knut
Publikováno v:
Swiss Journal of Sociology, Vol 48, Iss 1, Pp 47-76 (2022)
The potentials and pitfalls of factorial survey experiments (FSE) are discussed for empirical tests of theoretical explanations in the sociology of education. The possibilities and limits of FSE are outlined in relation to the internal validity, cons
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/14cbf778bcc24bb4b2f194a5add87743
Autor:
Gilgen Sandra, Stocker Milan
Publikováno v:
Swiss Journal of Sociology, Vol 48, Iss 1, Pp 77-105 (2022)
Using a factorial survey experiment, we investigate whether teachers discriminate against lower class and minority children. The vignettes include information on the pupil’s gender, social and ethnic origin, academic potential, motivation, behaviou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/baa59135dec64d4897c068d9e65075f5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.