Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"expressive grammar"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionThe present study provides longitudinal data on the development of receptive and expressive grammar in children and adolescents with Down syndrome and addresses the role of nonverbal cognitive abilities and verbal short-term memory for mo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/06d6490c074848ec892ef599203662af
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
When children start formal education, they are expected to be able to express complex thoughts. However, in order to do so, they need to be able to use both complex grammatical structures and a variety of words. One group that is at risk of having a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2ea11bbc0ca44608add8fd60df30552
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Freij, Victoria, Åberg, Hanna
Syfte: Studien syftade till att undersöka om det fanns en relation mellan barns prosodiska och expressiva grammatiska förmågor samt hur förmågan att använda betoning hos barn med typisk språkutveckling kan beskrivas. Metod: Tolv barn i åldrar
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167349
Autor:
Freij, Victoria, Åberg, Hanna
Syfte: Studien syftade till att undersöka om det fanns en relation mellan barns prosodiska och expressiva grammatiska förmågor samt hur förmågan att använda betoning hos barn med typisk språkutveckling kan beskrivas. Metod: Tolv barn i åldrar
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______261::9e6fcd3dc0b80b55dadac7fbc846f8a0
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167349
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167349
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.