Zobrazeno 1 - 10
of 322
pro vyhledávání: '"explicitness"'
Autor:
Shi Yan Yu, Jagdish Kaur
Publikováno v:
International Journal of Educational Research Open, Vol 7, Iss , Pp 100334- (2024)
Lecturers teaching on English-medium instruction (EMI) programs are expected to deliver complex disciplinary content through English, a language which they themselves may not be fully proficient in. This can compromise student comprehension and learn
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c45a690d6174946ac42a298e8c38ac2
Autor:
Røvik, Kjell Arne, author
Publikováno v:
A Translation Theory of Knowledge Transfer : Learning Across Organizational Borders, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198832362.003.0004
Autor:
Lidia B. Zdanovskaya
Publikováno v:
Sovremennye Issledovaniâ Socialʹnyh Problem, Vol 14, Iss 4, Pp 302-326 (2022)
The article is devoted to the specifics of the linquocognitive representation of the concept “VALUES” in Russian and English linguocultures. The purpose of the study is to reveal the special aspects of the conceptual opposition of the concept und
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bcaa3462a12d4d318920a70923686ed6
Autor:
Lidia B. Zdanovskaya
Publikováno v:
Sovremennye Issledovaniâ Socialʹnyh Problem, Vol 14, Iss 4, Pp 357-371 (2022)
The article is devoted to the integrated characteristic of the conceptual opposition presented on the basis of the analysis of oppositional concepts in the consideration aspect of the opposition paradigm Creation – Destruction in the political and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d42b9a29dd7a4e12ad6412a8cb5ab9c2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Media - Biznes - Kultura. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna / Media - Business - Culture. Journalism and social communication. (13):9-26
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1129426
Autor:
Ryosuke Takeuchi, Jue Wang
Publikováno v:
Maketingu Janaru, Vol 42, Iss 1, Pp 28-39 (2022)
A visual metaphor is an advertising creative that can evoke cognitive elaboration and improve comprehension. To offer useful guidance in designing effective visual metaphors for target markets, the present research focuses on the cognitive effort req
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c0a49f92177d40659b9e3c3e43086ec9
Autor:
Olga V. Demina
Publikováno v:
RUDN Journal of Language Studies, Semiotics and Semantics, Vol 12, Iss 4, Pp 1124-1146 (2021)
The study is devoted to the description of linguistic and stylistic means of satire construction in modern American animated series. The article deals with a detailed analysis of the linguistic and stylistic means that actualize the satiric and ironi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a193f1ba4fad40fda4b17e89d69ba344
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.