Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"evolutionary literacy"'
Autor:
Patrícia Pessoa, J. Bernardino Lopes, Joelyn de Lima, Alexandre Pinto, Peter Søgaard Jørgensen, Xana Sá-Pinto
Publikováno v:
Evolution: Education and Outreach, Vol 17, Iss 1, Pp 1-18 (2024)
Abstract In the face of growing societal, public health and environmental challenges linked to the functioning of the biosphere, strong evolutionary literacy emerges as indispensable to plan and achieve sustainable futures. However, research on evolu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/715b2033db514ea5a2f5d90aeedb3df9
Autor:
Kostas Kampourakis
Publikováno v:
Evolution: Education and Outreach, Vol 15, Iss 1, Pp 1-9 (2022)
Abstract In this paper, I argue that for both theoretical and practical purposes, it is useful for science education to clearly distinguish between science content knowledge and skills on the one hand, and the competencies related to their applicatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ba72c78f2954ab1b92e28eb15cc1adc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Hintergrund: Laut aktuellen Schweizer Lehrplänen sollen Schüler*innen bereits in den ersten beiden Zyklen (Kindergarten bis Ende Primarstufe) evolutionsbezogene Konzepte wie bspw. Verwandtschaft und Abstammung, Veränderlichkeit der Lebewesen oder
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4d1e27fde411a728018f0448f7d19405
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kuchová-Breburdová, Hana
The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different subject. The data were
Externí odkaz:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-335194
Autor:
Kuchová-Breburdová, Hana
The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different subject. The data were
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::a0c0bfcfbdfec677c85c9fc67d3b3158
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-335194
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-335194