Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"evidence-informed reasoning"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Pre-service teachers face difficulties when dealing with problem situations in the classroom if their evidence-informed reasoning script (EIRS) is not adequately developed. An EIRS might be promoted by demonstrating how to implement evidence-informed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d60081e8374a4376bb8a69b7a9a07a23
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d4dce4657c604bf9a4b0884e64f8c448
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education. 8
Evidence-informed reasoning as an important requirement for pre- and in-service teachers How can I help my students acquire the skill of dividing fractions? How can I increase my students' learning motivation? What is the reason for Fiona's learning
Using the theory of planned behavior, we investigated whether attitudes, subjective norms, and self-efficacy facilitate pre-service teachers’ engagement in evidence-informed reasoning about classroom problems. N = 157 pre-service teachers were aske
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3f1b1b171435ae51d68cb0cb4886c89f
https://opus.bibliothek.uni-augsburg.de/opus4/frontdoor/index/index/docId/98324
https://opus.bibliothek.uni-augsburg.de/opus4/frontdoor/index/index/docId/98324
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Many questions about educational topics—such as the effectiveness of teaching methods—are of causal nature. Yet, reasoning about causality is prone to widespread fallacies, such as mistaking correlation for causation. This study examined preservi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6d5b10036a34270b027267a305d018d
Autor:
Wekerle, Christina, Kiemer, Katharina, Wagner, Kai, Trempler, Kati, Greisel, Martin, Wilkes, Theresa, Stark, Robin, Kollar, Ingo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3341::bebb3f63f5726cd21835b2b174c382eb
https://opus.bibliothek.uni-augsburg.de/opus4/frontdoor/index/index/docId/91793
https://opus.bibliothek.uni-augsburg.de/opus4/frontdoor/index/index/docId/91793
Autor:
Leila E. Ferguson, Ivar Bråten
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
The beliefs teachers hold may provide information about their more or less evidence-informed reasoning about educational issues. However, gaining a clear picture of teachers’ beliefs has proven difficult. A promising line of inquiry uses scenario-b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3d67649976442bb8910879764e55212
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.