Zobrazeno 1 - 10
of 94
pro vyhledávání: '"evidence of validity"'
Publikováno v:
Psicologia: Teoria e Pesquisa, Vol 40 (2024)
Abstract This study aims to present evidence for the validity of the Over-indebtedness Protection and Risk Scale (OPRIS). The instrument was constructed to assess attitudinal aspects (behavioral, cognitive, and affective) that prevent or encourage ov
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6784cc465f174d10add754e6fe539e20
Autor:
Iria de la Osa-Subtil, Andrés Arias Astray, Pedro Vicente Mateo Fernandez, María José de Dios-Duarte
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionAdult attachment can be understood as a cognitive and emotional system concerning oneself and others, based on previous attachment experiences throughout life. This system automatically affects relationships with others. Because of its im
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80f4230e7d0e415583e532a2a18a3387
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psico-USF, Vol 24, Iss 2, Pp 287-298 (2019)
Abstract The contemporary work context is characterized by unpredictability, thus requiring the ability of individuals to adapt to changes imposed by the market. Career adaptability refers to the individual’s ability to handle working transitions i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/398a2d04ff0f4627a5ad79a52b3977c1
Publikováno v:
Psico-USF, Vol 24, Iss 2, Pp 361-372 (2019)
Abstract This article gathered evidence of the validity of the Internalized Homophobia Scale (EHI) for Brazilian gays and lesbians. Study 1 found evidence of content validity (performed by two area judges and 10 gay and lesbian people), based on the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98026e9cd44c49b69ca36d352c7b5271
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psico-USF, Vol 23, Iss 4, Pp 609-620 (2018)
Abstract The aim of this study was to gather new evidences of validity for the Learning Strategies at Work Scale (LSW). Especially, we intended to verify the initially proposed factor structure and to reduce items as to obtain a higher level of parsi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9550d0efde0246c5a21bddc796f276c2