Zobrazeno 1 - 10
of 145
pro vyhledávání: '"event‐based prospective memory"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Prospective memory (PM) is the ability to remember and realize one’s intentions in the future; therefore, it is crucial for the daily functioning of children and adolescents and their ability to become independent from caregivers. PM errors can hav
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/52cc484f6ae74f9abeb85db08545cd0c
Autor:
Fen Xue, Xin‐Fu Wang, Fan‐Ni Kong, Tian‐Lu Yin, Yu‐Hong Wang, Li‐Da Shi, Xiao‐Wen Liu, Hui‐Jing Yu, Li‐Jun Liu, Ping Zhu, Xiao‐Xue Qi, Xue‐Jing Xu, Hong‐Pu Hu, Su‐Xia Li
Publikováno v:
Neuropsychopharmacology Reports, Vol 44, Iss 1, Pp 97-108 (2024)
Abstract Aims To investigate effects of repetitive transcranial magnetic stimulation (rTMS) on the prospective memory (PM) in patients with schizophrenia (SCZ). Methods Fifty of 71 patients completed this double‐blind placebo‐controlled randomize
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f5ad1809bc6f4acd8e791ef2a1738010
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 13 (2022)
Prospective memory (PM) has been reported to be impaired in children with learning disabilities (LD), but few studies have examined the underlying neural mechanism of this impairment. To address this issue, the present study applied ERP technique to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f4b82919850475a8f0e1ce4ff921e92
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maede Bahri, Maryam Bahri
Publikováno v:
روانشناسی و روانپزشکی شناخت, Vol 5, Iss 6, Pp 1-12 (2019)
Introduction: Prospective memory is an important precursor for independent living adolescents. Aim: This study aims to the role of theory of mind, episodic future thinking and creativity in predicting the event-based and time-based prospective memor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f507d5b82a3a4b48b56522c9d525f50d
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Students with learning disabilities (LDs) suffer from executive function deficits and impaired prospective memory (PM). Yet the specificity of deficits associated with different types of LDs is still unclear. The object of the present research was to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5786b92c60e44ca7bd94a488a9ea3bf8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Australian Journal of Psychology, Vol 70, Iss 2, Pp 149-157 (2018)
Objective This study aims to compare the influence of immediate and postponed responses in the detection of prospective memory (PM) target cues and consequent PM retrieval, while also varying the ongoing task demands. This comparison can have importa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/643bf5604a47425a801c19f4f38b9f38
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.