Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"equivalent axle load factor"'
Publikováno v:
Journal of Rehabilitation in Civil Engineering, Vol 9, Iss 3, Pp 89-100 (2021)
In most road pavements design methods, a solution is required to transform the traffic spectrum to standard axle load with using equivalent axle load factor (EALF). The EALF depends on various parameters, but in existing design methods, only the axle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1984629465124b46856e7410284c60ce
Publikováno v:
مجله مدل سازی در مهندسی, Vol 19, Iss 65, Pp 149-160 (2021)
Lack of accurate knowledge of pavement behavior under moving loads is the one of the most important disadvantages in calculation of Equivalent Axle Load Factor (EALF) in roads pavement. Among the many researches, the most comprehensive method is base
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7f1c764391f44d1a0fb9ae4974a14fc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Józef Judycki
Publikováno v:
The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, Vol 6, Iss 4, Pp 219-224 (2011)
This paper presents determination of equivalent axle load factors for rigid pavements on the basis of fatigue criteria used in mechanistic-empirical methods of pavement design. Fatigue criteria for selected methods of rigid pavement design and analys
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/675a78bfdd7b43adbd14357847bd81b4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dawid RYS, Piotr JASKULA
Due to the fact that pavement surfaces are not ideally even, dynamic loads of vehicle axles deviate from static loads. Higher dynamic loads contribute to faster pavement distress. The distribution of dynamic loads is similar to normal distribution an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4d319e5c24d6d176c5c23ad6e3ac3a50
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Most design methods for road pavements require the design traffic, based on the transformation of the traffic spectrum, to be calculated into a number of equivalent passages of a standard axle using the equivalent axle load factors. Generally, these
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bddb660a671e203f39e55ca89aa50a26
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.