Zobrazeno 1 - 10
of 45
pro vyhledávání: '"epistemology of complexity"'
Autor:
Cleto Corposanto
Publikováno v:
Science & Philosophy, Vol 10, Iss 1, Pp 45-55 (2022)
Scientific reasoning – presumed unique, perfect, objective – still solidly bases its foundations on the consequences of the evident success (theoretical and practical) obtained over the centuries starting from Galilean intuition. Over time, the g
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7b95e83d5ce48e38b95cb26d84ba7d7
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Melussa, Eduardo Llanos
Publikováno v:
Revista Chilena de Literatura, 2014 Apr 01(86), 133-155.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/revchilenalit.86.133
Autor:
Maria José Acevedo
Publikováno v:
Trabalho & Educação, Vol 25, Iss 1 (2016)
The analysis of the doubts and blockages I would like to share through this article concerns the research done during my doctoral research. The purpose of that study was to explore the authority position in a particular group of workers: the teachers
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1aafe21c78446f2b0d0be4e3ac0089f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Brasileira de Educação, Volume: 26, Article number: e260079, Published: 10 DEC 2021
Revista Brasileira de Educação v.26 2021
Revista Brasileira de Educação
Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPEd)
instacron:EAA
Revista Brasileira de Educação v.26 2021
Revista Brasileira de Educação
Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPEd)
instacron:EAA
RESUMEN El artículo interroga críticamente las premisas epistemológicas que fundamentan los sistemas de accountability de la calidad educativa. El foco de este ejercicio teórico es la concepción del conocimiento que subyace en los indicadores de
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0fe52c25a5d630fcf6c421d7f5aa86c4
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-24782021000100257&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-24782021000100257&lng=en&tlng=en
Publikováno v:
Trabalhos em Linguística Aplicada, Volume: 60, Issue: 1, Pages: 316-327, Published: 14 MAY 2021
Trabalhos em Linguística Aplicada v.60 n.1 2021
Trabalhos em Lingüística Aplicada
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
Trabalhos em Linguística Aplicada v.60 n.1 2021
Trabalhos em Lingüística Aplicada
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
RESUMO O presente artigo tem como objetivo estabelecer um diálogo epistemológico entre Paulo Freire e Edgar Morin, sob a perspectiva da Linguística Aplicada. Os aportes teóricos para a interlocução pretendida são a educação bancária e a ema
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::44dd097afba72eac5fec0bf297de5161
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132021000100316&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132021000100316&lng=en&tlng=en
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.