Zobrazeno 1 - 10
of 448
pro vyhledávání: '"epistemic pluralism"'
Publikováno v:
Journal of Responsible Innovation, Vol 11, Iss 1 (2024)
Opening up RRI to values and ways of knowing and doing beyond its European and Anglophone origins has become a focal area for scholars and practitioners. This article addresses the role of RRI pedagogy within the broader scope of this transformation,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/971fa9bc4c7a4c7e99cc6571c3831345
Autor:
Sharon Stein, Cash Ahenakew, Will Valley, Pasang Y. Sherpa, Eva Crowson, Tabitha Robin, Wilson Mendes, Steve Evans
Publikováno v:
FACETS, Vol 9, Iss , Pp 1-14 (2024)
There is growing interest among Western-trained scientists in engaging with Indigenous sciences. This interest has arisen in response to social pressures to reckon with the colonial foundations of Western science and decentre Western ways of knowing,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e4171a44122941329a244525c88b55e6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tirres, Christopher D.
Publikováno v:
Pluralist, 2019 Apr 01. 14(1), 119-140.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5406/pluralist.14.1.0119
Publikováno v:
Pluralist, 2018 Apr 01. 13(1), 97-114.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5406/pluralist.13.1.0097
Autor:
Stuhr, John J.
Publikováno v:
The Journal of Speculative Philosophy, 2018 Mar 01. 32(1), 1-2.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5325/jspecphil.32.1.0001
Publikováno v:
London Review of Education, Vol 19, Iss 1 (2021)
The Decolonising the Curriculum movement in higher education has been steadily gaining momentum, accelerated by recent global events calling for an appraisal of the intersecting barriers of discrimination that ethnic minorities can encounter. While t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/38757a3cd634402486197a62a5be697b