Zobrazeno 1 - 10
of 91
pro vyhledávání: '"environmental storytelling"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Giuseppe Gatti
Publikováno v:
NECSUS, Vol 11, Iss 1, Pp 231-257 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cb67e0f7f47b45b98ceb0bbeb5c86fed
Autor:
Marco Caracciolo
Publikováno v:
Eludamos, Vol 13, Iss 1 (2022)
Drawing inspiration from discussions on the relationship between archaeology and video games (“archaeogaming”), this article argues that contemporary games address three central concepts of archaeological theory: the uncertain materiality of arch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/215620e7807041d48cdd2d7da6a429a9
Autor:
Miłosz Markocki
Publikováno v:
Studia Humanistyczne AGH, Vol 20, Iss 2, Pp 71-83 (2021)
There are many types of digital games – some focus more on new gameplay mechanics while others focus more on new ways to tell and deliver their stories. Some games, in their goal of creating more engaging narratives, push the environmental storyt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca74b9f5ebab4462b9215dab1aa02edf
Autor:
Genovesi, Matteo
Publikováno v:
Acta Ludologica. 4(2):32-41
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1003657
Autor:
Markocki, Miłosz
Publikováno v:
Studia Humanistyczne AGH / Contributions to Humanities (from 2012). 20(2):71-83
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=969549
Autor:
Yannick Kernec'h, Clément Personnic
Publikováno v:
Sciences du Jeu, Vol 15 (2021)
Facing the challenge of myths and religious within the Soulsborne serie – shared designation including the last video games of From Software – in which hypertextual motifs and references abound, imply to have conducted a psycho-cognitive examinat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/28fbdb5ac3ff48989866a2babbdb174b
Autor:
Ekvall, Malte
Denna uppsats besvarar frågeställningen: Hur används narrativa koncept i spelmiljön för spel inom Western & Cyberpunk-genren? Utifrån narrativbakgrund från Henry Jenkins (2004) och generaliseringar av genrerna så har RedDead Redemption 2 och
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:his:diva-23689
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Miyata, Kazuki
Publikováno v:
青山総合文化政策学. 14(1):137-160