Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"entry mode decisions."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Entrepreneurship Review, Vol 4, Iss 3 (2018)
The rise of e-commerce has brought considerable changes to the relationship between firms and consumers, especially within international business. Hence, understanding the use of such means for entering foreign markets has become critical for compani
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74d15677a799480eb01b270c36d05519
Autor:
Gao, Tao
Publikováno v:
Multinational Business Review, 2004, Vol. 12, Issue 1, pp. 37-68.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/1525383X200400003
Autor:
Colacicco, Gianluca
Nowadays the globalization of markets has set the foundations for more integrated economic systems (Marino 2016). As inferable, firms consider of paramount importance the need to expand the geographical scope of their activities so as to take advanta
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1437::3db5a6f5fa011cb75f4696f5f84b39e3
https://hdl.handle.net/10362/52955
https://hdl.handle.net/10362/52955
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Cuadernos de Administración, Volume: 28, Issue: 51, Pages: 189-215, Published: DEC 2015
This paper aims to show that, although there is no evidence of a generalized pattern within the internationalization process of Colombian firms, there are common features in the majority of the observed firms: the election of exportations as the main
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______618::0f852d4f76fbc5b4caa72e84d735ed72
http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0120-35922015000200008&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0120-35922015000200008&lng=en&tlng=en
Autor:
Karakaş, Mesut, Yıldız, H. Emre
There are a wide range of factors that affect multinational corporations (MNCs) when they decide how to enter into a new market. In this study, the factors that shape MNCs’ entry mode decisions are investigated in institutional economics framework.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3192::0d57ecae710a699ea2d8dd5d2be122ac
http://hdl.handle.net/11630/1493
http://hdl.handle.net/11630/1493
Publikováno v:
Boyd, B, Dyhr Ulrich, A M & Hollensen, S 2012, ' Financial Performance of Entry Mode Decisions : Effects of Control in an Internationalization Context ', International Journal of Business and Management, vol. 7, no. 24, pp. 12-28 .
Based on a survey of 170 Danish SMEs the paper examines influences on entry mode choices and the financial outcome of these decisions. The main research objectives are divided into two steps: Step 1: To determine the factors influencing the choice of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3062::2dafbdd3434258dcd3c5cf20b0792d79
https://findresearcher.sdu.dk:8443/ws/files/69701163/Dyhr_Ulrich_Boyd_Hollensen_2012_IJBM.pdf
https://findresearcher.sdu.dk:8443/ws/files/69701163/Dyhr_Ulrich_Boyd_Hollensen_2012_IJBM.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.