Zobrazeno 1 - 10
of 289
pro vyhledávání: '"entrustable professional activity"'
Autor:
Matthew Malone, David P. Way, Cynthia G. Leung, Douglas Danforth, Kellen Maicher, Joanne Vakil, Nicholas Kman, Christopher San Miguel
Publikováno v:
Annals of Medicine, Vol 56, Iss 1 (2024)
Background Medical students in the U.S. must demonstrate urgent and emergent care competence before graduation. Urgent and emergent care competence involves recognizing, evaluating and initiating management of an unstable patient. High-fidelity (HF)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b778d9f027374c40a7b21ce98622b20d
Publikováno v:
Medical Education Online, Vol 29, Iss 1 (2024)
Introduction Since 2022, all Canadian post-graduate medical programs have transitioned to a Competence by Design (CBD) model within a Competency-Based Medical Education (CBME) framework. The CBME model emphasized more frequent, formative assessment o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca225aeaaf064f2aa4ddfedbf7b0aef2
Autor:
Chung-Pei Fu, Ching-Kai Huang, Yi-Chiun Yang, Wei-Sheng Liao, Shih-Min Huang, Wei-Di Chang, Yi-Ju Chen, Ming-Wei Li, Yi-Ju Lin, Chin-Lung Wu, Hsin-Yu Chi, Chia-Yi Lee, Fu-Mei Chiang, Yu-Lan Chen, Ching-Fen Tsou, Tzu-Hung Liu, Chia-Ting Su, Ai-Lun Yang, Nung-Chen Kuo, Wan-Ying Chang
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-7 (2024)
Abstract Background Entrustable Professional Activities (EPA)-based assessment is easily and intuitively used in evaluating the learning outcomes of competency-based medical education (CBME). This study aimed to develop an EPA for occupational therap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11e04a61dbff4ffabe2f37fad109c87b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nadine Diwersi, Jörn-Markus Gass, Henning Fischer, Jürg Metzger, Matthias Knobe, Adrian Philipp Marty
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Abstract Objective Entrustable Professional Activities (EPAs) are increasingly being used in competency-based medical education approaches. A general lack of time in clinical settings, however, prevents supervisors from providing their trainees with
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b094820697114cb5985623daf2e42b9e
Autor:
Heyi Li, Yuqiang Sun, Amelia Barwise, Wenjuan Cui, Yue Dong, Aysun Tekin, Qingzhong Yuan, Lujun Qiao, Ognjen Gajic, Alexander Niven
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-10 (2022)
Abstract Background The current global pandemic has caused unprecedented strain on critical care resources, creating an urgency for global critical care education programs. Learning needs assessment is a core element of designing effective, targeted
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/539675ade0d5415580331eb7b507e1ec
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Health Sciences Review, Vol 5, Iss , Pp 100069- (2022)
OBJECTIVE: : For competency-based medical education (CBME), there has been increasing focus on entrustable professional activities (EPA) as one of the modalities for assessment of competence. This study aims to investigate the effectiveness, the meri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6f48ea72e6f4ea3b58a689e89af83a1