Zobrazeno 1 - 10
of 80
pro vyhledávání: '"engine health monitoring"'
Publikováno v:
In Energy Conversion and Management: X January 2025 25
Autor:
Isinka Joseph Chukwudi, Nafees Zaman, Md Abdur Rahim, Md Arafatur Rahman, Mohammed J. F. Alenazi, Prashant Pillai
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 63433-63451 (2024)
Predictive maintenance has gained importance across various industries, including the automotive sector. It is very challenging to detect vehicle failures in advance due to the intricate composition of various components and sensors. The vehicle’s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/227e4ceca91a457ba14829667801d11a
Publikováno v:
Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 2023, Vol. 95, Issue 9, pp. 1335-1343.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/AEAT-09-2022-0249
Publikováno v:
Engineering Applications of Computational Fluid Mechanics, Vol 17, Iss 1 (2023)
Accurate wear debris detection is vital for diagnosing engine wear. However, due to uncertainties in debris behavior, size, and operating conditions, identifying different materials with a single sensor is challenging. To improve sensitivity and accu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40d634e5a8c1439487c8c8a0f3d73ffa
Autor:
Olshefski, Kristopher Thomas
Aircraft propulsion systems can be exposed to a variety of solid particulates while operating in either arid or other hazardous environments. For conventional takeoff and landing aircraft, debris can be ingested directly into the gas turbine powerpla
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/115258
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Moon, Chi Young
Propulsion systems are exposed to a variety of foreign objects that can significantly damage or impact their performance. These threats can range from severe dangers such as sandstorms and volcanic eruptions, which can induce engine failure in minute
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/101969
Publikováno v:
Machines, Vol 10, Iss 10, p 846 (2022)
Current state-of-the-art engine condition monitoring is based on a minimum of one steady-state data point per flight. Due to the scarcity of available data points, there are difficulties distinguishing between random scatter and an underlying fault i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b5da315b59141b5a7a58ca3ddd84313
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.