Zobrazeno 1 - 10
of 15
pro vyhledávání: '"engine aerodynamics"'
Publikováno v:
Volume 10C: Turbomachinery — Design Methods and CFD Modeling for Turbomachinery; Ducts, Noise, and Component Interactions.
Reducing the fuel consumption of airplanes is one of the main research topics of the aero industry. Due to this, the bypass ratio in modern aero engines is increasing and the radial offset between the low pressure compressor (LPC) and the high pressu
Publikováno v:
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering. 234:2025-2040
Typically, the evaluation of nacelle drag in preliminary design is required to find an overall optimum engine cycle and flight trajectory. This work focuses on the drag characteristics of aero-engine nacelles with separate jet exhausts. The main body
Autor:
Daher, Petra
Les mécanismes d’évolution spatio-temporelle des structures turbulentes instationnaires tridimensionnelles, et en particulier ceux rencontrés aux plus grandes échelles, sont à l’origine de phénomènes d’instabilité qui conduisent très s
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2018NORMR100/document
Autor:
Daher, Petra
Publikováno v:
Fluid mechanics [physics.class-ph]. Normandie Université, 2018. English. ⟨NNT : 2018NORMR100⟩
The unsteady evolution of three-dimensional large scale flow structures can often lead to a decrease in the performance of energetic systems. This is the case of cycle-to-cycle variations occurring in the internal combustion engine. Despite the subst
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::531366c83aa18427660a265910d157af
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02000240/file/petradaher.pdf
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02000240/file/petradaher.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
It is envisaged that the next generation of civil large turbofan engines will be designed for greater bypass ratios when compared to contemporary architectures. The underlying motivation is to reduce specific thrust and improve propulsive efficiency.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::190f69e878bcffe276c54b24d8b6abab
https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/handle/1826/12476
https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/handle/1826/12476
Publikováno v:
Aerospace Science and Technology. 95:105473
The inherent mathematical smoothness of intuitive class shape transformation (iCST) curves has been shown to be suitable for the design of aerodynamic shapes. However, this property means that any changes to a constraint are not local but will result
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
航空宇宙技術研究所特別資料 = Special Publication of National Aerospace Laboratory. 27:75-80
本論文は翼端間隙をもつ単段タービン翼列の検証結果を示す。タービン翼列内の流れは、航空宇宙技術研究所によって開発された、Chakravarthy-OsherのTVDスキームに基く段解析コードCAS3DMを