Zobrazeno 1 - 10
of 257
pro vyhledávání: '"enactive cognition"'
Publikováno v:
Europe's Journal of Psychology, Vol 20, Iss 2, Pp 84-103 (2024)
Although post-cognitivist approaches have shaken the status quo by emphasising the dynamic interactions among the brain, the body, and the environment in cognition, mainstream psychological theories continue to view concepts as primarily representati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f09a8fd94c5f4851ac20d47da59c7490
Autor:
Francesca Morganti
Publikováno v:
Geriatrics, Vol 9, Iss 4, p 93 (2024)
Studying aging now requires going beyond the bio-psycho-social model and incorporating a broader multidisciplinary view capable of capturing the ultimate complexity of being human that is expressed as individuals age. Current demographic trends and t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/81c92571a8cd4ad89830d5c50ac1f7a0
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
The conventional dichotomy between human health and disease has historically been approached through reductionist models that emphasize the exclusive causal relevance of physiological and pathological processes. Consequently, self-awareness and affec
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/309b7b95d26644feb70f8176a561a8ee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Schwarzfischer Klaus
Publikováno v:
Gestalt Theory, Vol 43, Iss 2, Pp 179-198 (2021)
Methodological problems often arise when a special case is confused with the general principle. So you will find affordances only for ‚artifacts’ if you restrict the analysis to ‚artifacts’. The general principle, however, is an ‚invitation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea5fbe9fd2d2461eb131ebecc1a4f272
Autor:
Cave, Terence, author
Publikováno v:
Live Artefacts : Literature in a Cognitive Environment, 2022.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192858122.003.0001
Autor:
Enara García, Iñigo R. Arandia
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
As an alternative to linear and unidimensional perspectives focused mainly on either organic or psychological processes, the enactive approach to life and mind—a branch of 4-E (embodied, embedded, enactive, extended) cognitive theories—offers an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1a1421a9a4ba49ce8249b362d061b5ff
Publikováno v:
Forskning og Forandring, Vol 3, Iss 1, Pp 132-152 (2020)
Indførelsen af kravet om 45 minutters daglig motion og bevægelse i folkeskolen har forandret lærernes undervisningspraksis. I dette kvalitative interviewstudie undersøger vi, hvilke didaktiske overvejelser lærere gør sig, når de integrerer bev
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6259ef752d7648c78e5e634502269634