Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"emotional abilities"'
Publikováno v:
Children, Vol 11, Iss 8, p 1031 (2024)
Background: The experimental evaluation of young children’s socio-emotional abilities is limited by the lack of existing specific measures to assess this population and by the relative difficulty for researchers to adapt measures designed for the g
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de4b9a34defe4649a8c619fb9bd71117
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 12, Iss 3, p 27 (2024)
Just as receptive emotional abilities, productive emotional abilities are essential for social communication. Although individual differences in receptive emotional abilities, such as perceiving and recognizing emotions, are well-investigated, indivi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5caba2730974c8f9a76ac08b2c7b4b0
Publikováno v:
Educatia 21 / Education 21. (22):72-80
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1043447
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The study examined processing differences for facial expressions (happy, angry, or neutral) and their repetition with early (P1, N170) and late (P3) event-related potentials (ERPs) in young children (N = 33). EEG was recorded while children observed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1dc20ad7db6749749571f72cc4acf084
Autor:
Ana Babić Čikeš, Vesna Buško
Publikováno v:
Psychological Topics, Vol 29, Iss 1, Pp 95-118 (2020)
This study focuses on the developmental changes in emotional intelligence (EI) abilities during early adolescence. During class hours, 561 students in the first wave (Mage = 12.32, SDage = 1.22, 54.5% of boys) and 369 students in the second wave (M =
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/29f7fb97600740ea8a6ac508ada6dc86
Publikováno v:
Cognition, Brain, Behavior. An Interdisciplinary Journal. XXIV(4):335-363
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1042059
Publikováno v:
Bulgarian Journal of Science and Education Policy, Vol 13, Iss 2, Pp 263-286 (2019)
The relationship between emotional intelligence and academic performance is well established but less is known about how six emotional abilities predict academic performance. Using a sample of 164 undergraduate students, the researchers examined the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96638f58b3114b81a0e1a171395a5a5e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.