Zobrazeno 1 - 10
of 225
pro vyhledávání: '"elicited imitation"'
Publikováno v:
Language Testing in Asia, Vol 14, Iss 1, Pp 1-26 (2024)
Abstract This study presents a modified version of the Korean Elicited Imitation (EI) test, designed to resemble natural spoken language, and validates its reliability as a measure of proficiency. The study assesses the correlation between average te
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/57fc1b7dbe46410fae0ddea0db742550
Autor:
David Gregory Coulson
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 11, p 337 (2024)
The goal of this research was to investigate how well L2 English speakers of different proficiency levels were able to perform on a test of auditory memory like that used in the Wechsler Memory Scale (WMS). In this test, participants must retell hear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb71d5b31e4f417d8bd1a9c7943e499f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alison Gummery, Anna Theakston, Ben Ambridge, Colin Bannard, Michelle Davis, Stewart McCauley, Thea Cameron-Faulkner
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 3, Iss 1 (2023)
English-speaking children’s uninversion errors with wh-questions (e.g., *Who he can draw; c.f., Who can he draw?) are influenced by the surface frequency of individual bigrams and trigrams in the input, as predicted by input-based approaches. Produ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/803bd881917240aeafb735c96faba012
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Majeed Noroozi, Seyyedmohammad Taheri
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 9, Iss 1 (2022)
Task-Based Language Teaching has been developed in response to the teacher-dominated, focus-on-forms methods such as Present, Practice, Produce (PPP). The body of literature is replete with studies examining the learning efficacy of the PPP approach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/559fe0c4237340d9af25addf13998d51
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Elicited imitation (EI) has gained popularity with recent interests in the quest for efficient and flexible measures of second language (L2) proficiency. Despite the surge of interests, questions remain as to what specific linguistic knowledge, skill
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7f49438dd5c44a3aeaf62efe11b3edf