Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"electro-mechanical interaction"'
Autor:
Julien Louradour, Rahel Ottersberg, Adrian Segiser, Agnieszka Olejnik, Berenice Martínez-Salazar, Mark Siegrist, Manuel Egle, Miriam Barbieri, Saranda Nimani, Nicolò Alerni, Yvonne Döring, Katja E. Odening, Sarah Longnus
Publikováno v:
Frontiers in Cardiovascular Medicine, Vol 10 (2023)
BackgroundThe Langendorff-perfused ex-vivo isolated heart model has been extensively used to study cardiac function for many years. However, electrical and mechanical function are often studied separately—despite growing proof of a complex electro-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/99a55192ee5543a28c5fb2766839ae25
Autor:
Fiona Dominique Lüdecke, Martin Schmid, Eva Rehe, Sangamithra Panneer Selvam, Nejila Parspour, Po Wen Cheng
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 3, p 1178 (2022)
Generators in wind turbines are the key components to convert mechanical into electrical power. They are subject to electrical and mechanical excitation at the same time, which can cause electro-mechanical interactions. To avoid unwanted interactions
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3db30420bafc43f9a2b967be41184a50
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cheng, Fiona Dominique Lüdecke, Martin Schmid, Eva Rehe, Sangamithra Panneer Selvam, Nejila Parspour, Po Wen
Publikováno v:
Energies; Volume 15; Issue 3; Pages: 1178
Generators in wind turbines are the key components to convert mechanical into electrical power. They are subject to electrical and mechanical excitation at the same time, which can cause electro-mechanical interactions. To avoid unwanted interactions
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kalaj, Patrik
Tento článek vznikl za podpory interního projektu na podporu studentských vědeckých konferencí SVK-2018-005 a projektu SGS-2018-009: Výzkum a vývoj perspektivních technologií v elektrických pohonech a strojích III. The paper deals with c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______8936::7f96c9965248eed50efc3c14096311aa
http://hdl.handle.net/11025/30702
http://hdl.handle.net/11025/30702
Publikováno v:
IECON
Systems with variable frequency drives may experience torsional vibration. One reason is the pulsating nature of motor torque due to converter supply, another one is the electro-mechanical interaction and the effects of closed loop control. This pape
Autor:
宮城教育大学技術教育講座
Publikováno v:
宮城教育大学紀要. 41:107-121
In this thesis, electromechanical characteristics of a regenerative brake for electric vehicle are analyzed by numerical calculation means. For this purpose, the problem is formulated according to the idea that the electric vehicle is a electromechan
Autor:
Feehally, Thomas
Modern 'more-electric' aircraft demand increased levels of electrical power as non-propulsive power systems are replaced with electrical equivalents. This electrical power is provided by electrical generators, driven via a mechanical transmission sys
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2295::68fcf0c406861be0f60228b34f0fd6b1
http://www.manchester.ac.uk/escholar/uk-ac-man-scw:162711
http://www.manchester.ac.uk/escholar/uk-ac-man-scw:162711