Zobrazeno 1 - 10
of 274
pro vyhledávání: '"electrically excited"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 131734-131749 (2024)
This paper presents a novel system-level design approach for optimizing electric vehicle (EV) traction motors. The technique tackles limitations of traditional finite element analysis software and allows for optimizing the entire electrical machine,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bbb6a05e0e3340da9502401bdadb755d
Publikováno v:
CES Transactions on Electrical Machines and Systems, Vol 6, Iss 4, Pp 368-377 (2022)
Electrically-excited flux-switching machines are advantageous in simple and reliable structure, good speed control performance, low cost, etc., so they have arouse wide concerns from new energy field. However, they have much lower torque density/thru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2f697cf0e3d543c4921f75cf0b41d394
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 4307-4317 (2022)
Torque ripples cause acoustic noise, fluctuation in speed, vibration, and reduce lifetime of the motor. The double salient structure of Flux Switching Motor (FSM) has a high air-gap permeance variation that produces high torque ripples. This paper pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/368b6f416e624d92a8e81d1f9defbca9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 6, Iss , Pp 608-617 (2020)
Electrically excited synchronous machines (EESMs) with brushes and slip rings are popular in many application fields. Nevertheless, the brushes and slip rings of EESM would increase maintenance cost and reduce the reliability. Addressing this issue,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/72856721f2c347a885040a24db3b142d
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 4, p 1657 (2023)
The demand for electric machines has been rising steadily for several years—mainly due to the move away from the combustion engine. Synchronous motors with rare earth permanent magnets are widely used due to their high power densities. These magnet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ac6144e6f23c491e83f7ce6ca8776b6c
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 4, p 2070 (2023)
The article presents the optimal design of a 35 kW brushless synchronous homopolar generator without permanent magnets for railway passenger cars. The excitation winding of the generator is located on the stator, and the toothed rotor has no windings
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/abe92cb8765c4d038fdfa73d203835f5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.