Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"educational identity development"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Annabelle H. T. Christiaens, Stefanie A. Nelemans, Elisabeth L. de Moor, Rasa Erentaitė, Rimantas Vosylis, Susan Branje
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
In the educational domain, the development of identity becomes especially salient during school transition phases. To assess the specific identity processes that match the adolescents' experiences before and after the school transition, the Education
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf4d009e121d45a9a681d9bd7f5b5b62
Identity development, or the process of forming a strong and stable sense of self, is a key task during adolescence. While most adolescents seem to be able to establish this task by finding identity coherence and self-certainty, some adolescents expe
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f3f5a12a64ad5b066c6dc411d3b6abac
Autor:
Christiaens, Annabelle, Nelemans, Stefanie, de Moor, Lisanne, Erentaite, Rasa, Vosylis, Rimantas, Branje, Susan, Leerstoel Branje, Adolescent development: Characteristics and determinants
Publikováno v:
Frontiers in psychology 2022, 13, 1 pdf (15 p.).
Frontiers in Psychology, 13, 1. Frontiers Media S.A.
Frontiers in Psychiatry, 13, 1. Frontiers Media S.A.
Frontiers in Psychology, 13:861220. Frontiers Media S.A.
Frontiers in Psychology, 13, 1. Frontiers Media S.A.
Frontiers in Psychiatry, 13, 1. Frontiers Media S.A.
Frontiers in Psychology, 13:861220. Frontiers Media S.A.
Identity development concerns finding a clear and coherent sense of self (Erikson, 1965) and can be captured by a formative cycle and a maintenance cycle (Luyckx et al., 2008; Marcia, 1966; Waterman, 1993). Within the formative cycle, adolescents sta
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f434093d5daffffac365cef18b3cbf95
https://www.lituanistika.lt/content/101653
https://www.lituanistika.lt/content/101653
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Christiaens AHT; Department of Youth and Family, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Utrecht University, Utrecht, Netherlands., Nelemans SA; Department of Youth and Family, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Utrecht University, Utrecht, Netherlands., de Moor EL; Department of Youth and Family, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Utrecht University, Utrecht, Netherlands., Erentaitė R; Faculty of Social Sciences, Arts, and Humanities, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania., Vosylis R; Faculty of Social Sciences, Arts, and Humanities, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania.; Institute of Psychology, Mykolas Romeris University, Vilnius, Lithuania., Branje S; Department of Youth and Family, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Utrecht University, Utrecht, Netherlands.
Publikováno v:
Frontiers in psychology [Front Psychol] 2022 Apr 19; Vol. 13, pp. 861220. Date of Electronic Publication: 2022 Apr 19 (Print Publication: 2022).