Zobrazeno 1 - 10
of 36
pro vyhledávání: '"education disparities"'
Autor:
Upreti Himani, Khanna Malhotra Rupa
Publikováno v:
E3S Web of Conferences, Vol 556, p 01032 (2024)
Education plays a pivotal role in fostering the socio-economic development of any nation. Because of persistent urban-rural education gap in India, the country faces challenges in achieving Sustainable Development Goal 4 (SDG 4) – Quality Education
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5896d0164ed24da59b07a4a78a49d1a5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Children's Services, 2015, Vol. 10, Issue 3, pp. 218-230.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JCS-07-2015-0025
The proposed research is a multi-year evaluation of the One Million Degrees (OMD) program through a randomized controlled tri. OMD is a nonprofit student support program that provides a suite of programming (including various advising services and fi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6cde9b161449b1c9af82629f9c7ff33b
Autor:
Berna, Ioana- Bianca
Publikováno v:
Euromentor Journal - Studies about education / Euromentor Journal - Studies about education. (01):83-94
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=295746
Autor:
Pinka Chatterji, Yue Li
Publikováno v:
Economics of Education Review
We estimate effects of the COVID-19 pandemic on self-reported school enrollment using a sample of 16-to-18-year-old youth from the January 2010 to the December 2020 Current Population Survey (CPS). The pandemic reduced the likelihood of students repo
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Clayton Keller, Dimitris Anastasiou
Publikováno v:
Exceptional Children. 80:353-367
This study investigated the role of educational and socioeconomic factors in explaining differences in national special education coverage. Data were derived from several international and governmental sources, targeting the year 2008 and covering 14
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.