Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"education and hegemony"'
Autor:
Fábio Fernandes Villela
Publikováno v:
Germinal : Marxismo e Educação em Debate, Vol 6, Iss 2, Pp 77-94 (2014)
The formation of intellectuals, in Gramscian terms (GRAMSCI, 2000), was addressed throughout our academic career, for example, Villela (2003; 2008; 2009; 2010-2012; 2011; 2012; 2014). This article aims to resume some relationships between education
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d187cbcbdb1b472c8ab90054c7093233
Autor:
Stapleton, Catherine
Publikováno v:
Stapleton, Catherine (2018) An exploration of the experiences of minority faith and minority worldview students of a Roman Catholic school ethos in post-primary schools in the Republic of Ireland. PhD thesis, Dublin City University.
This study explores the school-based experiences of a sample of students of minority faith or minority worldview attending Post-Primary schools with a Catholic ethos. The primary aim of this research is to give voice to these students regarding their
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______119::fd0fcdf3be381388230313e5c38fa359
http://doras.dcu.ie/22548/
http://doras.dcu.ie/22548/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maria das Graças M. Ribeiro
Publikováno v:
História da Educação, Volume: 20, Issue: 48, Pages: 75-93, Published: APR 2016
História da Educação v.20 n.48 2016
História da Educação
Associação Sul-Rio-Grandense de Pesquisadores em História da Educação (ANPUH-RS)
instacron:ANPUH-RS
História da Educação v.20 n.48 2016
História da Educação
Associação Sul-Rio-Grandense de Pesquisadores em História da Educação (ANPUH-RS)
instacron:ANPUH-RS
Este texto tem como objetivo analisar, em uma perspectiva sócio-histórica, a constituição do sistema de educação superior nos Estados Unidos, no período entre o final do século 19 e início do século 20. Apoiado em revisão de literatura e c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::fadd8da2c481b7287281c97af6d96ff0
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2236-34592016000100075&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2236-34592016000100075&lng=en&tlng=en
Autor:
Baba, Habibe Burcu
For the purpose of achieving gender equality in education, this study analyses the transformative power of the elementary school teacher candidates on society. The theories in the field of sociology of education have been used as a starting point for
Externí odkaz:
http://etd.lib.metu.edu.tr/upload/12608851/index.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.